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7498

Netzwerk Spezialist - Netzwerkvirtualisierung (MPLS) (50%)

Zürich / Home Office
8 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden mit Sitz in Zürich suchen wir eine/n erfahrene/n Netzwerk Spezialist - Netzwerkvirtualisierung (MPLS) (50%).
  • Mehrjährige Berufserfahrung in Betrieb und Projektrealisierung
  • Fundierte Kenntnisse im Bereich Routing, Switching und Netzwerkvirtualisierung (MPLS)
  • Fundierte Kenntnisse im Bereich Datacenter Netzwerk (FabricPath) und SAN
  • Strukturiertes Vorgehen und selbstständiges Arbeiten
  • Bereitschaft zur Nachtarbeit erwünscht, Möglichkeit von Einsätzen am Wochenende 
  • Fliessend in Deutsch mit guten Englischkenntnissen, Französisch von Vorteil 
  • Betrieb, Support und Projektmitarbeit im Bereich Datacenter, WAN und LAN Technologien
  • Fach- und termingerechte Ausführung von Arbeiten im Aufgabengebiet
  • Einhaltung der ITSM Prozesse (Change Management)Analyse von Störfällen - planen und umsetzten von angemessenen Massnahmen
  • Durchführen von Notmassnahmen mit geringer Auswirkung zur Instandsetzung von Services in seinem Aufgabengebiet
  • Einleiten von Notmassnahmen mit erheblicher Auswirkung zur Instandsetzung von Services im Aufgabengebiet in Absprache mit dem Vorgesetzten
  • Aktualisieren der Dokumentationen im Aufgabenbereich
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7512

Senior Business Analyst – Credit Risk Reporting

Zurich
12 months
For a long-term project at our client‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for an experienced Senior Business Analyst – Credit Risk Reporting. In this role, you will be working with multiple teams with shared responsibilities across a number of workstreams and project tasks, with clear focus on building scalable reporting capabilities for Credit Risk. Please be aware that this is a role within a sensitive environment. You'll have to undergo a background screening, which takes some additional time.
  • 5 years experience as Business Analyst, Product Owner or similar function within the banking and financial industry
  • Excellent understanding of credit risk discipline from data sourcing, processing and reporting perspective with direct experience in large scale system implementations and BAU processes
  • Well versed in in designing operating models, processes and control functions
  • Experience with Database / Database query tools / big data platforms
  • Familiar with assembling and analyzing data sets from disparate sources applying quantitative methodologies, computational frameworks and systems
  • Hands-on experience with having implemented data transformation functions, and report data sets
  • Solid understanding of product ownership, agile and scrum principles
  • Experience with IT platforms or portals and able to translate clients’ needs to user stories; hands-on experience with Foundry and Qlik an asset
  • Know-how in the regulated technologies industry or risk domain within the financial industry is an advantage
  • Effective stakeholder management, experience in facing senior business stakeholders and ability to engage with quantitative experts, as well as IT
  • Proven organizational, leadership, communication and management skills
  • Excellent analytical and problem-solving skills
  • Storytelling skills to explain technology clearly to non-technical users
  • Fluent in English, German is an asset
  • Close engagement with CRO Change project teams and Data Management BAU team to collect requirements for needed infrastructure capabilities for implementing fully functional Credit Risk reporting applications and enabling digitalized BAU processes, while complying with regulatory rule set for Risk Reporting
  • Supporting the squad teams on specifying user stories and managing the backlog for implementation
  • Responsible for supporting DTPL/IT teams during implementation, as well as performing UAT of provided solutions – thus being part of dedicated squad teams
  • Compiling Business Requirements documentation for DTPL/IT system enhancements, and working with DTPL/IT and CRO Change on solution design
  • Working with the wider program team to align priorities and implementation approach across various workstreams, such as Data Ingestion & Modification, DQ Monitoring and Risk Reporting on defined artefacts and applicable documentation standards
  • Supporting the Data Management BAU team in transfering provided solutions into BAU and helping the team to compile required operational procedures
  • Hands on involvement in analysis and answering of adhoc queries during project phase
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7509

IT-Projektleiter – Applikationsentwicklung

Zürich
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Zürich suchen wir ab sofort einen erfahrenen IT-Projektleiter – Applikationsentwicklung. In dieser spannenden Rolle sind Sie zuständig für die Leitung des Digitalisierungsprogramms und verbessern die bestehenden Prozesse und Vorgehensweisen.
  • Langjährige Erfahrung als IT-Projektleiter mit Fokus auf Applikationsentwicklung
  • Erfahrung im IT-Infrastruktur Management mit sehr guten Kenntnissen in Microservice Architektur (ti&m Channel Suite) und in der Anwendung von Enterprise Architect
  • Tiefgehendes Knowhow von verschiedenen Management Systemen wie Magnolia CMS, Camunda, MS CRM, Core System X-Lease
  • Erfahrung mit Datenbanken wie Oracle und Kenntnisse in Kafka
  • Selbständige Arbeitsweise sowie ein gutes Verständnis im Bereich der agilen Vorgehensmethoden
  • Teamplayer mit guten Kommunikationsfähigkeiten
  • Fliessende Deutschkenntnisse
  • Verantwortlich für die Verbesserung der Prozesse und Vorgehensweisen
  • Ggf. sind Sie als Stream-Lead im Digitalisierungsprogramm tätig
  • Zuständig für die Anbindung der Partner über die technischen Lösungen
  • Diverse Themen im Digitalisierungsprogramm 
  • Verantwortlich für das API Governance & Management
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7508

PMO - Digitalisierung

Zürich
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Zürich suchen wir ab sofort eine/n PMO - Digitalisierung. In dieser spannenden Rolle sind Sie mitverantwortlich für die Verbesserung der Prozesse und Vorgehensweisen für das Digitalisierungsprogramm. Zudem unterstützen SIe das Business und helfen Anforderungen zu definieren.
  • Mehrjährige Erfahrung als PMO mit Fokus auf Digitalisierungsprojekte (ideal)
  • Sehr gute Kenntnisse in der Strukturierung und Visualisierung der Prozesse
  • Knowhow in JIRA und Confluence
  • Technischer Background mit guten analytischen Fähigkeiten
  • Selbständige Arbeitsweise mit gutem Verständnis im Bereich der agilen Vorgehensmethoden
  • Teamplayer mit guten Kommunikationsfähigkeiten
  • Fliessende Deutschkenntnisse
  • In der Lage sein dem Business zu helfen, Anforderungen zu definieren und zu hinterfragen
  • Statusreporting und Budgets verwalten und kommunizieren
  • Mitverantwortlich für die Verbesserung der Prozesse und Vorgehensweisen
  • Zuständig für weitere Vorhaben im Bereich Client Onboarding / Digitale Prozesse
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7499

Security Spezialist – Firewall / VPN (50%)

Zürich
8 Monate
Für eine Projekt bei unserem Kunden mit Sitz in Zürich suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine/n erfahrene/n Security Spezialist – Firewall / VPN (50%). In dieser spannenden Rolle sind Sie verantwortlich für den Betrieb, Support und Projektmitarbeit im Bereich Firewall, Compliance Management und VPN.
  • Mehrjährige Erfahrung als Security Spezialist mit Fokus auf Betrieb und Projektrealisierung
  • Sehr gute Kenntnisse in Firewalling und VPN
  • Fundierte Kenntnisse im Bereich Compliance Management (Tufin SecureChange)
  • Knowhow  im Bereich Routing und Switching
  • Strukturiertes Vorgehen und selbstständiges Arbeiten
  • Bereitschaft zur Nachtarbeit erwünscht, Möglichkeit von Einsätze am Wochenende
  • Fliessend in Deutsch und Englisch, Französisch von Vorteil
  • Verantwortlich für den Betrieb, Support und Projektmitarbeit im Bereich Firewall, Compliance Management und VPN
  • Fach- und termingerechte Ausführung von Arbeiten im Aufgabengebiet
  • Einhaltung der ITSM Prozesse (Change Management)"
  • "Analyse von Störfällen - planen und umsetzten von angemessenen Massnahmen
  • Durchführen von Notmassnahmen mit geringer Auswirkung zur Instandsetzung von Services in seinem Aufgabengebiet"
  • Einleiten von Notmassnahmen mit erheblicher Auswirkung zur Instandsetzung von Services in seinem Aufgabengebiet in Absprache mit seinem Vorgesetzten
  • Zuständig für die Aktualisierung der Dokumentationen im Aufgabenbereich
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7511

Agile Product Owner - Client Onboarding Data

Zurich
12 Months
For a project at our client's site, an international bank based in Zurich, we are looking for a Agile Product Owner - Client Onboarding Data. In this project, you will be the interface between your tech team (devs, testers, BAs) and different business stakeholders who are collecting all the relevant customer-based data for client onboarding processes. Playing this key role, you need to speak different languages and moderate between compliance, front office, stakeholders, and guiding the devs towards the best implementation approach.  
  • Solid experience as a Product Owner, able to speak different business and tech languages
  • Strong understanding of key business processes in the Financial Industry, especially in the regulatory space
  • Ability to deal with different cultures and locations (Onshore, Nearshore, Offshore)
  • Experience KYC or client onboarding is of high advantage
  • Open and persuasive personality with excellent communication skills with enthusiasm for Banking and Digital Innovation
  • Excellent English, German would be an advantage 
  • Representing the business stakeholders for the process design and implementation
  • Defining features, epics and user stories and prioritizing them for agile development
  • Engaging with key stakeholders of Compliance, Digital Banking, Front Office, Tax, Regulatory, Operations and General Counsel (and maybe more, depending of the actual topic)
  • Aligning the business analysis and requirements engineers
  • Approving / rejecting the implementation done by the IT team
  • Management and conceptual set-up of end-to-end requirements with an Business perspective
  • Involved in program management related activities, e.g. status reporting, adoption tracking, preparation of program related presentations / documents
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7510

Senior Business Analyst - Group Finance Reporting

Zurich
8 months
For a project at our client ‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for an experienced Senior Business Analyst - Group Finance Reporting. In this multiyear migration project, you will be supporting the stream lead with analyzing the different financial reports, understanding the business processes and logic behind it, before they get migrated into the newly build big data hosting platform. These reports are used by the Group Finance department to publish statements towards the FINAM, SNB, etc. During your assignments, you will be in close contact with the dev team, PO, and other stakeholders and also support the functional testing.
  • 12+ years’ experience as a Business Analyst with a good understanding of the whole booking lifecycle and group finance processes
  • Well versed in full cycle project implementation with experience with Waterfall / AGILE / Scrum project methodology and Odyssey Tools
  • Able to support the functional testing before handing over to the PO for UAT
  • Strong business analytical skills and logical reasoning with the ability to challenge the business on the status quo
  • Experience in working closely with IT and Support Teams
  • Active Listening skills with a strong sense of ownership and can deliver independently with minimal supervision
  • Fluent in English
  • Work as a Senior Business Analyst within the project reporting into the Workstream Lead / Project Manager
  • Extensive interactions with Business and IT would be required to understand the business requirements and the design approaches agreed with consensus
  • Extensive analytical work will also be required to support the business requirements and /or to challenge the status quo and to provide a pragmatic and scalable resolution to the problem / opportunity
  • Responsible for the gathering of business requirements, documentation of the business requirements including putting forward recommendations for solutions, where required
  • Preparation of functional specifications and use cases for the delivery of the business requirements
  • Responsible for preparation of test plans, test cases, co-ordinating with users and IT during the testing phase
  • Execution of specific test cases
  • Liaison with business users for executing the “User Acceptance Test” and securing sign-off
  • Preparation of the documentation and steps for deployment, including user training where required
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7465

Senior Business Analyst - Data Management

Zurich
8 months
For a project at our client‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for two experienced Senior Business Analyst - Data Management. In this Business Records Management (BRM) initiative, the bank aims to implement a strategic & global Records Management solution (operating model, processes, and IT infrastructure) to replace a historically grown legacy environment. The contractor will analyze and compare the current records management business processes, create functional specifications, and manage the target operating model.
  • Several years experience as a Senior Business Analyst with experience in data modelling, data management, or knowledge/experience of data analysis methods
  • Extensive experience in data analysis methods such as data cleansing, data enrichment, data migration, data protection, or data management
  • Well versed in structuring records (logical grouping of records) in a standardized way for a global view to support efficient searches and investigations
  • Preferably experience in records management, business process modelling, and Project Management
  • Background in designing archiving solutions or in general, large scale data or regulatory-driven implementation project management is preferred
  • Experience with Agile methods within a SCRUM / SAFe framework
  • Strategic and innovative thinking
  • Fluent in English, German is a plus 
  • Report into the Program Business Lead using agile methods within a SAFe framework
  • Responsible of development of internal Business Records Management target data model
  • Design new records data solution, corresponding meta data and related information stored in internal Corporate Archive Plan
  • Design a standardized records management data model, considering internal record management taxonomy, Standards must meet global needs
  • Defining approach for analysis considering re-using existing internal environments
  • Create Business Requirements Documents based on stated high level requirements
  • Business Analysis of current ELAR (Swiss main archive) data, requirements for data cleaning, data enrichment and data mapping requirements,aim to prepare for records management data migration
  • Involve stakeholders (primarily records management dept.) in an agile design process with internal data protection and data organizational functions, regional Compliance Functions ensuring local regulatory and compliance nuances are considered in new data model designs
  • Support product development approval in SCRUM sprints and final approval in Release Train Testing (=UAT); Support or assume (Agile) Product Owner Role
  • Support innovation of cost-effective and regulatory compliant records management services and data quality management processes on a global scale; including support of process design and Target Operating Model creation
  • Leading other BRM BAs, specialists from internal and 3rd party implementation partner and supporting the data analysis, data modelling activities and conceptual data migration preparation
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7507

IT Projektleiter - Regulatorisches IT-Programmportfolio

Zürich
12+ Monate
Für ein langfristiges Projekt bei unserem Kunden, einer internationalen Bank mit Sitz in Zürich, suchen wir eine/n erfahrene/n IT Projektleiter - Regulatorisches IT-Programmportfolio. Sie erhalten die Chance, in einem Umfeld tätig zu sein, welches hochmoderne IT-Lösungen für verschiedene Geschäftsbereiche des Private Banking & Wealth Management entwickelt und betreibt. Die Projekte sind Teil eines deutlich grösseren regulatorischen IT-Programmportfolios.
  • 8+ Jahre Erfahrung im technischen Projektmanagement innerhalb eines internationalen und matrixstrukturierten Umfeldes im Banken-/Finanzsektor
  • Solides Verständnis für Finance Business und IT-Organisationen sowie für die Governance und deren Prozesse
  • Erfahrung in der Leitung von Solution Delivery / Application Development-Projekten, an denen mehrere Anwendungen parallel entwickelt und verbessert werden, um regulatorische oder unternehmerische Anforderungen zu erfüllen
  • Sehr gute Kenntnisse der Projektmanagement-Methoden (Agile und/oder PMP-Zertifizierung bevorzugt)
  • Vertiefte regulatorische Kenntnisse sind von Vorteil
  • Technische Kenntnisse und praktische Erfahrung mit Projekten in komplexen serviceorientierten Architekturen
  • Kreative und pragmatische Hands-on-Persönlichkeit mit einem ausgezeichneten Verständnis für globale IT-Organisationen 
  • Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse 
  • Verantwortlich für die erfolgreiche Durchführung von IT-Projekten innerhalb des Budgets, Zeitplans, Umfangs und der Qualität bei gleichzeitiger Erfüllung der vereinbarten Erwartungen des Business Sponsors
  • Intellekt und Leidenschaft für grossartiges Design, Innovation und Technologieprodukte
  • Die Möglichkeit, die Gesamtleitung des Projekts gegenüber dem Plan zu definieren, verwalten, überwachen und zu kontrollieren; sowie Korrekturmassnahmen bei grösseren Abweichungen implementieren
  • Aufbau und Pflege professioneller und nachhaltiger Beziehungen zu den wichtigsten Programm-Stakeholdern
  • Entwicklung einer effektiven Projektorganisation, die sicherstellt, dass alle Projekte und Initiativen effektiv und rechtzeitig besetzt werden und in der Lage sind, die erforderlichen IT-Lösungen zu liefern
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7506

Blockchain Product Manager

Zug
Perm
For a permanent position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced Blockchain Product Manager. In this challenging role, we are looking for a Product Manager to develop and achieve goals with an innate ability to channel different points of view and the ability to establish and maintain excellent relationships. 
  • Several years of working experience as a Product Manager within the blockchain environment, startup experience is a plus
  • Experience with different projects e.g. documentation of technical requirements, and/or standardization of production processes
  • Practical knowledge of product lifecycles at all stages
  • Experience in implementation strategy on Blockchain / DLT business processes and infrastructure connections is an advantage
  • Self-driven with the ability to execute and implement change combined with an entrepreneurial mindset
  • Maturity providing a good balance of risk-taking and judgment with confidence and the ability to operate independently
  • Professional with unquestionable integrity, credibility, and character who has demonstrated high moral and ethical behavior
  • Fluent in English 
  • Defining a new product line with a strong collaboration with Blockchain analysts
  • Performing product and business case assessments for new ideas/initiatives/innovation topics
  • Close collaboration with the development team and business analysts to devise the right solution for customer needs
  • Determining the business model and understanding the costs of product development
  • Creating business concepts and be capable of writing epics, features, and stories
  • Developing and implementing product strategy to meet business and revenue goals
  • Draft a concept/pre-study and create a baseline for decisions from a business need, strategy, business case including implementation
  • Creating/designing proposes and innovative solutions with focus on Blockchain
  • Converting disruptive product ideas into product development
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7457

Senior Frontend Developer – React / NodeJS

Zug
Perm
For a contract or perm position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced Senior Frontend Developer – React / NodeJS. In this challenging role, you will work on both internal tools and open source technology. You will be encouraged to prototype and experiment with new technologies, and by doing so, shape the architecture going forward.
  • 5-10 years of experience as a Frontend Developer with proficiency in HTML/CSS
  • Experience in developing single-page applications and interactive web 
  • Interfaces experience in developing UIs that are compatible across browsers and devices
  • Working knowledge of a CSS pre-processor, i.e. SASS 
  • Comfortable with tooling such as Git and Webpack
  • Experience with React and knowledge of some other NodeJS UI framework are desired 
  • Good knowledge of best practices in development methodologies and experience working in an agile team
  • A pragmatic approach for delivering excellent quality with an eye for detail with a good understanding of best practices 
  • Fluent in English 
  • Develop the front-end components on both internal tools and open source technology
  • Modify existing software to correct errors, adapt to changing platforms, or improve its performance
  • Analyze user needs and software requirements to determine feasibility of design within time and cost constraints
  • Documenting in the code to make it understandable for other users
  • Prototype and experiment with new technologies, shape the architecture going forward
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7505

Blockchain Analyst

Zug
Perm
For a permanent position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced Blockchain Analyst. In this challenging role, you will be responsible for defining a new business stream with a strong focus on Blockchain analysis as well as establishing both short-term results plan and long-term strategy.
  • Several years of experience as Blockchain Analyst with focus on building or working with an investigation tool, startup background is a significant plus
  • Experience in implementation strategy on Blockchain / DLT business processes and infrastructure connections
  • Familiar with architectural work and technical implementation
  • Excellent consulting skills as well as technical writing and public speaking abilities
  • Working experience with topics such as Blockchain / DLT / Tokenization / Cryptocurrency
  • Ability to channel different points of view and to establish and maintain excellent relationships and credibility quickly
  • Critical thinking and a highly analytical and goal-oriented mind
  • Fluent in English
  • Define a new business line with a strong focus on Blockchain analysis
  • Identifying, tracking, and tracing bitcoins and business needs, collecting data and analysis from competitors
  • Responsible for development of requirements
  • Create a concept/pre-study and establish a baseline for decision
  • Strategy business case including implementation in alignment with the Product Manager
  • Identify business requirements and work closely with business analysts, data scientists, and specialized engineers
  • Establish both short-term results plan and long-term strategy, including revenue forecasting
  • Able to combine data science input sources as analysis for actionable insight and prepare them for Blockchain algorithms
  • Create and govern interactions with various data segments
  • Able to visually represent data on Blockchain/DLT way based on inspecting, clustering, and modelling data
  • Create / design / propose an innovative solution with focus on Blockchain
  • Identify and manage risks such as fraud trading, payment chargebacks, and account takeover
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7502

Big Data / Infrastructure Engineer – Unix / Hadoop

Zurich
8 months
For a project at our client's site, an international bank based in Zurich, we are looking for an motivated Big Data / Infrastructure Engineer – Unix / Hadoop. In this role, you will join the Big Data platform and Engineering Team which provides infrastructure and services to the tenants using the Big data Hadoop Stack for various banks use cases. 
  • 6+ years of experience in enterprise IT at a global organization
  • 4+ years expertise in Big Data support / Big Data administration ideally with an Engineering background
  • Strong skills using Python and Ansible
  • Solid Linux OS Knowhow
  • Experience in Big Data administration using Cloudera and Hadoop ecosystem
  • Dedicated problem solver with production support experience and an ability to cooperate within a multidisciplinary, global team
  • Fluent in English
  • Big Data Administration and Operational Support for all Big Data clusters globally, this involves from the scratch installation till the clusters are operational
  • Installation of Big Data Platform
  • Automation of upgrade and Install steps
  • Scripting using Ansible and Python to install and upgrade the big data platform
  • Responsible for troubleshooting and supporting the Big data platforms across all regions
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7500

Big Data Engineer - Hadoop, Spark, Java

Lausanne
12 months
For a long-term project at our client ‘s site, an international bank in Lausanne, we are looking for a Big Data Engineer - Hadoop, Spark, Java. The successful candidate will be working on a critical project for enabling the bank to comply with critical FINMA and local regulatory requirements. You will be working on a regulatory reporting product using Big Data (Java/Spark).  Please be aware that this is a role within a sensitive environment. You will have to undergo an enhanced background screening, which takes some additional time. We, therefore, prefer local candidates. 
  • Several years' experience in a similar role with 2 years' experience in GIT version control system to be able to manage various software build challenges
  • Practical experience in any Linux distribution but preferable Red Hat family required to automate deployment and maintain the application hosted on that platform
  • 2+ years' experience in Python + Bash and readiness to work with Java as a minimum to work with professional code
  • Docker experience is nice to have; the project is developing CI/CD on OpenShift platform
  • Experience in GIT, Docker, Jenkins as well as Python scripting and DevOps methodology would be an asset 
  • Fluent in English 
  • Initial setup an maintain of development and test environments
  • Development tasks, implementing user stories
  • 3rd level support activities such as investigate and resolve production issues that require IT involvement
  • Deployments into UAT and production environments
  • Support UAT testing when required
  • Investigation of calculations issues performed on Hadoop cluster
  • Identify problems and provide solutions with the automated deployments
  • Work with development team to ensure the application runs correctly
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7374

IT Sales Consultant - ECM / DMS Systeme (DE/EN/FR)

Zürich
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden mit Sitz in Zürich, suchen wir ab sofort eine/n verkaufsorientierte/n und kommunikative/n IT Sales Consultant - ECM / DMS Systeme (DE/EN/FR). In dieser vielseitigen Rolle fungieren Sie als Hauptansprechperson für Kunden rund um die Lösungsberatung und -vertrieb im Bereich Office-Automation. Dazu gehören insbesondere Enterprise Content Management und Dokument Management Systemlösungen. 
  • 3+ Jahre Erfahrung als IT Sales Consultant oder in einer vergleichbaren Funktion für komplexe IT-Lösungen
  • Weitreichendes Verständnis im Softwareverkauf von ECM und DMS Systemen sowie Affinität für digitale Prozesstransformationen
  • Stielsichere Ausdrucksweise kombiniert mit einem selbstbewussten und lösungsorientierten Auftreten
  • Vertraut mit einer kundenzentrierten Arbeitsweise zur Etablierung von langfristigen Partnerschaften
  • Verkaufsaffinität sowie gute Markt- und Produktkenntnisse gepaart mit einer selbstständigen und teamorientierten Arbeitsweise
  • Fliessend in Deutsch, gute Englisch- und Französischkenntnisse 
  • Sourcing von Scan-, Print- und Hosting- bzw. IT-Clouddienstleistung
  • Angebotserstellung in Zusammenarbeit mit Kollegen aus den Bereichen Sales, PreSales und Engineering für modernste Digitalisierungsstandards
  • Nachhaltige Kunden- und Marktentwicklung  
  • Selbstständige Betreuung des Kundenportfolios unter Berücksichtigung des internen Synergiepotenzials 
  • Überarbeitung und Ergänzung des Produktportfolios 
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7493

Test Manager – Digital Workplace (80%)

Home Office
2 Monate
Für ein kurzes Projekt von 40 PT bei unserem Versicherungskunden in Zürich suchen wir ab sofort eine/n erfahrene/n Test Manager – Digital Workplace (80%). Im Rahmen eines Rollouts des neu eingeführten Digital Workplace übernehmen Sie die Verantwortung für die Koordination und Überwachung der Testdurchführung, inklusive Defect Management in enger Abstimmung mit dem Infrastrukturanbieter.
  • Solide Skills im Test Management mit sehr gutem technischem Verständnis digitaler Workplace-Tools (O365, Win 10, AAD)
  • Erfahrung in der Begleitung von Rollouts wäre ein plus
  • Erfahrung in User Acceptance Tests (UAT) und Regression Testing
  • Sehr gute kommunikative Fähigkeiten
  • Motivierte Persönlichkeit mit hands-on Mentalität und lösungsorientierter Denkweise
  • Fliessende Deutschkenntnisse, Englisch von Vorteil
  • Unterstützung des Testmanagements für ein mehrstufiges Digital Workplace Projekt
  • Koordination und Überwachung der Testdurchführung, inklusive Defect Management in enger Abstimmung mit dem Infrastrukturanbieter
  • Durchführung von regelmäßigen Testboard- und Vorbereitungsfortschrittsbesprechungen
  • Erstellung von manuellen Testfällen für die UAT- und Pilotphase auf Basis der Anforderungen bei Bedarf
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7410

Business Analyst - Python / R

Zug
Perm
For a permanent position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced Business Analyst - Python / R. In this challenging role, you will assist product managers in devising a long-term strategy for product requirements, provide insights and support the analysis for product use cases, target markets, and decide on specific go-to-market strategies.
  • Multiple years experience as a Business Analyst in a technical environment within the financial services industry
  • Well versed in Excel, Scenario Analysis, Python, and R programming 
  • Familiar with interviewing users, writing user stories, grooming the product backlog, and prioritizing in a changing environment
  • Proven experience of Scrum methodology and practices
  • Ability to create outstanding PowerPoint slides is a plus
  • Blockchain experience is an advantage
  • Good communication and presentation skills with the ability to sell new ideas and solutions
  • Fluent in English
  • Build reports and quantitative analysis of market competition, and sectors in order to derive suggestions and plans on target markets for product lines
  • Assist in the creation of a product line strategy positioning
  • Collaborate with product managers/owners in the analysis of business use cases and in the derivation of user stories for product development teams
  • Liaising closely with product owners and architects to develop and challenge the product roadmaps
  • Writing user stories, features, or acceptance tests, continuous interaction with the development team as needed throughout the day in order to ensure that questions are answered promptly if they arise during the user story development or testing
  • Playing an active part in the backlog-refinement sessions with the Agile/DevOps team
  • Work with business development teams to help determine what products can be built to meet client demands, and evaluate which products will generate the highest returns for the company
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7443

Fachverantwortliche/r operationelles Risikomanagement (80-100%)

Aarau
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Bankkunden mit Sitz in Aarau, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine/n erfahrene/n Fachverantwortliche/r operationelles Risikomanagement (80-100%). In dieser vielseitigen Funktion übernehmen Sie die Verantwortung für die systematische Risikoanalyse sowie die konzeptionelle Weiterentwicklung und Pflege der wichtigsten Systeme und Methoden im Risikomanagement. 
  • Mehrjährige Erfahrung in der Finanzbranche sowie fachspezifische Kenntnisse im operationellen Risikomanagement und/oder der Revision
  • Gutes Verständnis für Enterprise Risikomanagement sowie dem "Internen Kontrollsystem (IKS)"
  • Hohes Prozessverständnis mit Affinität für regulatorische Themen sowie der technologischen Entwicklungen
  • Starkes Dienstleistungs- und Qualitätsbewusstsein gepaart mit guten konzeptionellen Fähigkeiten
  • Kommunikative Persönlichkeit, Freude an der Zusammenarbeit mit verschiedenen Anspruchsgruppen sowie gute Überzeugungs- und Durchsetzungsfähigkeit
  • Fliessende Deutschkenntnisse 
  • Zuständigkeit für den Prozess der systematischen Risikoanalyse sowie der Angemessenheit und Wirksamkeit des "Internen Kontrollsystems (IKS)"
  • Konzeptionelle Weiterentwicklung, Pflege und Implementierung von Methoden und Modellen der operationellen Risiken
  • Koordination, Organisation und Moderation der Risk Control Assessments 
  • Beaufsichtigung und Messung operationeller Risiken gemäss den regulatorischen sowie internen Vorgaben 
  • Begutachtung von Business und Product Approvals und bankinternen Weisungen hinsichtlich der damit verbundenen Risiken sowie der Angemessenheit der vorgesehenen Kontrollen
  • Teilnahme und Begleitung von Projekten, Führung der Verlustdatenbank, Risikoberichtserstattung an Management und Fachbereiche
  • Gesamtheitliche und vernetzte Unterstützung, Beratung und Vertretung von sämtlichen internen und externen Anspruchsgruppen
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7479

Senior Risk & Compliance Officer

Baden
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden, in Baden suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine/n erfahrene/n Senior Risk & Compliance Officer. In dieser verantwortungsvollen Rolle unterstehen Sie direkt dem Head of Legal und überwachen und leiten das umfassende Risk-Management sowie spielen Sie eine aktive Funktion in diversen Kundenprojekten.
  • 5+ Jahre Berufserfahrung als Senior Risk & Compliance Officer, idealerweise für einen IT-Service Provider oder in einer verwandten Branche
  • Studium der Rechtswissenschaften oder eine vergleichbare Ausbildung sowie spezifische Weiterbildung für die Bereiche Risk, Compliance und/oder Datenschutz
  • Fundiertes Verständnis für die Themengebiete Compliance, Risk, Datenschutz und Krisenmanagement
  • Ausgeprägte analytische und konzeptionelle Fähigkeiten gekoppelt mit guten technischen und digitalen Kenntnissen
  • Fähigkeit, Menschen in Veränderungen zu begleiten, zu begeistern und die Konzepte in der Praxis umzusetzen
  • Fliessend in Deutsch und gute Englischkenntnisse
  • Einhaltung der Gesetze sicherstellen, Verträge, Weisungen, Richtlinien und regulatorischen Vorgaben wie z.B. der FINMA überprüfen
  • Zuständigkeit für das Weisungswesen sowie die Verantwortung für ein umfassendes Risk-Management
  • Mitverantwortung bei Fragen zu Sicherheit, Datenschutz und Business Continuity Management
  • Aktive Mitarbeit in Sicherheits- und Datenschutz-Projekten
  • Planung sowie Steuerung der Aktivitäten rund um die Sicherstellung der Akkreditierung und Zertifizierung nach Standards wie ISO 27001, ISO 22301 sowie des ISAE 3402-Berichtwesens
  • Tatkräftige Unterstützung des Head of Legal bei rechtlichen Fragestellungen und bei der Ausarbeitung und Prüfung von Kunden- und Lieferantenverträgen 
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7483

Senior Project & Change Manager - IFRS 17 & 9

Zurich
24 months
For a long-term project at our client‘s site, an international insurance company based in Zurich, we are looking for an experienced Senior Project & Change Manager - IFRS 17 & 9. In this role you will be responsible for the operational management of mid-size projects of the IFRS 17 & 9 global program and ensure that the project objectives are clearly defined and met.
  • Several years experience as Senior Project & Change Manager with focus on executing waterfall and/or agile project management approaches
  • 7+ years of experience in Financial Services industry or Financial Consulting
  • Profound understanding of the end-to-end financial reporting of insurance companies, ideally combined with knowhow in IFRS 17
  • Strong organizational and multitasking skills
  • Aptitude to discuss and challenge key business and technical requirements and design topics
  • Forward thinking in order to determine alternatives and practical solutions
  • Ability to deal and communicate with a variety of stakeholders and good negotiation skills
  • Fluent in English, other languages are an asset
  • Drive technical IFRS 17 & 9 working groups and discussions on accounting or actuarial matters
  • Define required resources, make trade-offs among competing objectives and manage interdependencies
  • Responsible for developing detailed project plans at task level based on the agreed business case
  • Identify the appropriate stakeholders, understand their needs and expectations and manage stakeholder communications
  • Provide clear direction towards different workstreams and business units
  • Foster cross-functional collaboration mindset across the organization
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7488

Lehrabgänger mit Zahlenflair (m/w) (60-80%)

Zürich-Altstetten
Perm
Wir sind ein innovationsfreudiges Unternehmen in Zürich-Altstetten, welches sich mit dem Personalverleih und dem Payrolling befasst. Bei uns erwartet Sie eine vielseitige und verantwortungsvolle Aufgabe und die Chance in einer kollegialen und innovativen Atmosphäre zu wachsen. Dafür suchen wir eine/n Lehrabgänger mit Zahlenflair (m/w) (60-80%).
  • Abgeschlossene kaufmännische Grundausbildung
  • Interesse an Treuhand, Finanz- und Rechnungswesen 
  • Flair für Zahlen sowie betriebswirtschaftliche Zusammenhänge
  • Sehr gute IT-Anwenderkenntnisse sind gewünscht, vor allem Excel 
  • Verantwortungsbewusste, einsatzfreudige Person mit einem exakten, lösungsorientierten und effizienten Arbeitsstil
  • Teamplayer, der die Zusammenarbeit in einer dynamischen kleinen Gruppe schätzt
  • Fliessende Deutschkenntnisse, Englisch mindestens B2
  • Fakturierung inkl. Mahnwesen
  • Debitorenbuchhaltung, Rechnungen kontieren, buchen und ablegen
  • Mitarbeit beim Abschluss Nebenbuch Debitoren
  • Betreuung interne und externe Fragen zu Debitoren
  • Mithilfe beim Erstellen von Monats-, Quartals und Jahresabschlüssen
  • Stellvertretung Kreditorenbuchhaltung und Tagesgeschäft Finanzbuchhaltung
  • Unterstützung Finanzen in diversen Belangen und Projekten
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7490

Business Analyst - Advisory Tools

Zurich
8 months
This is a work-from-home / work from anywhere position (for the time being) for a project with our insurance client in Zurich: Business Analyst - Advisory Tools. In this challenging role, you will be responsible for BA work from definition of business requirements all the way to signoff for a diverse set of employee related tools at our client company.
  • Experienced Business Analyst with good knowledge in designing tools such as employee benefits navigation, advise, financial planning and wellbeing within insurance or finance industry
  • Sufficient experience in planning, conducting, faciliating workshops with experienced business users from different functions, ensuring production of associated deliverables
  • Previous experience of working in an agile development environment
  • Experience of working in an international environment, used to working across different countries / cultures
  • Very delivery-oriented and independent in working style with experience in managing stakeholders where availability of experienced business users is limited and competing priorities exist across the organization through different mediums at all levels
  • Self-reliant, independent, pro-active, good communicator with ability to take ownership of own activities and execute technical or business tasks yourself where needed (e.g. document WS results, execute tests) to make the project happen according to the implementation plan
  • Ability to work independently from home and interact online with team (currently 100% Home Office)
  • Fluent in English, Spanish is a plus
  • Gather business requirements from the relevant business functions and drive the signoffs from the management stakeholders
  • Translate selected business requirements into meaningful work packages and activities
  • Produce requirement specifications and outline solution design documents throughout the project life cycle, incorporating change requests and finalization of requirements documentation
  • Elaborate the implementation plan considering the various applications involved, other ongoing project initiatives and all internal and external stakeholders
  • Drive and coordinate implementation, define test strategy and perform the SIT tests before the solution is submitted to business users; ensure proper business user testing
  • Collaborates with work stream lead for risk assessment, project scope and development of a high-level plan
  • Support post implementation activities including problem solving and measurement of benefits
  • In case expected benefits not achieved support the analysis to determine root cause
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7491

Business Analyst Products & Services Integration - API & UI

Zurich
8 months
This is a work-from-home / work from anywhere position (for the time being) for a project with our insurance client in Zurich: Business Analyst Products & Services Integration - API & UI. In this position you will be responsible for all BA tasks from definition of business requirements to taking them to implementation, incl. test support, gain the critical business users (subject matter experts) and management support and signoff.
  • Many years experience in business analysis to plan, conduct and facilitate workshops within the insurance or finance industry
  • Experienced in business users and technical experts from different functions, ensure production of associated deliverables
  • Previous experience of working in an agile development environment
  • Well versed in designing and specifying APIs, UI specification for an array of tools
  • Communicate effectively through different mediums at all levels and ability to conduct stakeholder management in a complex environment where availability of experienced business users is limited and competing priorities exist across the organization
  • Ability to take ownership of own activities and execute technical or business tasks yourself where needed (e.g. document WS results, execute tests) to make the project happen according to the implementation plan
  • Self-reliant, independent, pro-active and good communicator
  • Fluent in English, Spanish is a plus
  • Gather business requirements from the relevant business functions and drive the signoffs from the management stakeholders
  • Translate selected business requirements into meaningful work packages and activities
  • Produce requirement specifications and outline solution design documents throughout the project life cycle, incorporating change requests and finalization of requirements documentation
  • Elaborate the implementation plan considering the various applications involved, other ongoing project initiatives and all internal and external stakeholders
  • Drive and coordinate implementation, define test strategy and perform the SIT tests before the solution is submitted to business users; ensure proper business user testing
  • Collaborates with work stream lead for risk assessment, project scope and development of a high level plan
  • Support post implementation activities including problem solving and measurement of benefits. In case expected benefits not achieved support the analysis to determine root cause
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7496

Senior Murex Quant Developer - FX Options

Zurich
8 months
For a project at our client‘s site, a bank based in Zurich, we are looking for a  Senior Murex Quant Developer - FX Options. In this role you and your team will be responsible for developing new tools for pricing and risk management.
  • Many years’ experience as Quant Developer with focus on Murex Flex API (FX, Stream and Vol) and C++
  • Msc in Quantitative Finance, Computer Science or related field
  • Strong knowledge in FX Options (pricing and risk management)
  • In-depth knowledge of Murex System (risk views, pre-trade/post trade workflows, datamart etc.) with 2+ years’ experience with Python
  • Programming experience with Java and Scala as well as SQL Querying or database experience is highly desired
  • Ability to demonstrate a good understanding of other asset classes including equities and Fixed Income is a plus
  • Excellent analytical skills, detail and quality oriented 
  • Fluent in English, German is an asset
  • Analytics integration into Murex using the FLEX API 
  • Developing new tools for pricing and risk management 
  • Liaising with Traders/Sales for new payoffs developments and enhancing our pricing/risk models  
  • Helping in new model testing/validation 
  • Assisting the first line support team in analyzing production issues 
  • Liaising with Vendor for bug fixes and follow up 
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7404

Kundenberater/in (50%)

Zürich
8+ Monate
Für ein längerfristiges Projekt mit Option auf eine Festanstellung suchen wir sofort bei unserem Bankkunden in Zürich, eine/n 3 sprachige/n, Kundenberater/in (50%). In dieser Funktion navigieren und betreuen Sie vormittags von Montag bis Freitag die Privatkunden bei Log-in und Registrationsanfragen im Online und Mobile Banking hinsichtlich des neuen Sicherheitsverfahren.
  • Kaufmännische oder gleichwertige abgeschlossene Ausbildung, Call-/Contact Center Erfahrung von Vorteil
  • Solide PC Anwenderkenntnisse (MS Office, SAP)
  • Affinität und Interesse an neuen Technologien und Smartphone Apps
  • Exzellente Umgangsformen, hohe Kundenorientierung und grosse Freude am telefonischen Kundenkontakt
  • Kommunikative, zuverlässige und belastbare Persönlichkeit mit einer schnellen Auffassungsgabe und einem hohen Qualitätsbewusstsein
  • Zwingend fliessende Sprachkenntnisse in Deutsch, Französisch, Englisch und/oder Italienisch
  • Telefonische Betreuung Privatkunden Online und Mobile Banking hinsichtlich Secure-Sign Anliegen
  • Navigationshilfe, Auskunft, Unterstützung bei Erstregistrierung und Anwendung
  • Betreuung der gesamten Online Banking Materie (Zahlungsverkehr, Börse, Aufschaltungen)
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7411

Test Automation Engineer - Web Application / API

Zug
Perm
For a permanent position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced Test Automation Engineer - Web Application / API. In this role, you will be responsible for writing automation test plans, test scenarios, and test cases, and then executing your tests and producing all the related reports.
  • Multiple years experience writing automated tests for web applications and API
  • Experience in a leadership and/or mentorship position pertaining to software quality process
  • Strong experience in using industry-standard tools to develop and maintain automated user acceptance test suites and tying them into the CI/CD
  • Solid experience writing and executing automation test scripts using software testing frameworks such as Selenium Webdriver, Cucumber, and SOAPUI
  • Solid experience with the following languages and formats: Ruby, Javascript, JSON, SQL, HTML
  • Strong experience with source control systems such as Git
  • Blockchain experience a plus
  • Strong understanding of Agile software development, especially Scrum
  • Great team player, open, willing to listen and learn but confident and skilled enough to contribute and share
  • Fluent in English
  • Building out the Test Automation process/infrastructure for multiple projects and being an advocate for best-practice programming and testing
  • Working with Project Leadership to define an Automation Roadmap
  • Designing, developing, writing, and executing automated/manual test plans
  • Capturing and analyzing test results and document steps for reproducibility
  • Entering, tracking, and updating bugs within a bug tracking database
  • Generating reports based on the automated/manual tests to provide visibility to Project Leadership
  • Testing around fixed issues/changes for regressions in functionality
  • Researching, adopting, and integrating new QA technologies
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7504

DevOps Engineer - Amazon Elastic Compute Cloud

Zug
Perm
For a permanent position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced DevOps Engineer - Amazon Elastic Compute Cloud. In this role, you will be responsible on both internal tools and open source technology. You will be encouraged to prototype and experiment with new technologies, and by doing so, shape the architecture going forward.
  • Seasoned DevOps Engineer with proven experience in Shell script, AWS - EC2 and Cloudflare
  • Practical knowledge with Jenkins, PostgresSQL, Neo4J, OpenLDAP, ELK stack - Elasticsearch / Logstash / Kibana, Puppet / Bolt / Chef and docker
  • Experience with monitoring and alerting tools like Prometheus, Jaegar, Grafana
  • Solid experience in Firewall / Security
  • Blockchain experience a plus
  • Good communication skills with proven experience of Scrum methodology and practices
  • Excellent communication skills, including preparing presentations, presenting to peers and being able to sell new ideas and solutions
  • Fluent in English 
  • Using open source technologies and tools to accomplish specific use cases encountered within the project
  • Using coding languages or scripting methodologies to solve a problem with a custom workflow
  • Developing and maintaining mission-critical information extraction, analysis, and management systems
  • Providing direct and responsive support for urgent analytic needs
  • Participating in architecture and software development activities
  • Translating loosely defined requirements into solutions
  • Collaborating with others on the project to brainstorm about the best way to tackle a complex technological infrastructure, security, or development problem
  • Performing incremental testing actions on code, processes, and deployments to identify ways to streamline execution and minimize errors encountered
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7396

Java Full-Stack Webentwickler/in (80-100%)

Aarau
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden mit Sitz in Aarau suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine/n erfahrene/n Java Full-Stack Webentwickler/in (80-100%). In dieser spannenden Funktion sind Sie verantwortlich für das Planen und Realisieren der Web-Applikationen im Front- und Backend-Bereich mit React und Spring Boot. 
  • Sehr gute Kenntnisse mit aktuellen Versionen von Java und Spring Boot
  • Solides Know-How in HTML5, CSS3, JS und React
  • Erfahren mit modernen Web-Technologien und Architekturprinzipien
  • Versiert in der Konzeption und in der Realisierung von Microservices
  • Praktische Erfahrung mit REST-Webservices
  • Know-How in DevOps automatisches Build & Deploy, Docker und Kubernetes sind von Vorteil
  • Praktische Erfahrung im Bereich Authentisierungsprotokolle wie OpenID Connect oder SAML sind wünschenswert 
  • Vertraut mit agilem Entwicklungsvorgehen nach Scrum 
  • Motivierte, selbständige und innovative Persönlichkeit mit pragmatischen Lösungensansätzen 
  • Fliessende Deutschkenntnisse
  • Erarbeitung von neuen und innovativen Wegen zur Automatisierung von Prozessabläufen
  • Planung und Realisierung der Web-Applikationen im Front- und Backend-Bereich mit React und Spring Boot
  • Digitalisierung vorantreiben, Applikationen von Drittanbietern in die IT-Umgebung integrieren 
  • Mitarbeit in agilen Projekten nach Scrum
  • Beratung der Kunden und Partner bei der Integration von Web-Anwendungen
  • Analysieren und Beheben der Störungen im 3rd Level Bereich
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7400

IT Application Supporter - Microsoft Teams

Zurich
6+ months
For a project at our client‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for a motivated IT Application Supporter - Microsoft Teams. In this challenging role, you will be responsible for deployment and support of Microsoft Teams & Skype for Business providing guidance and deep technical knowledge on various Microsoft Teams & Skype for Business engineering and operational elements deployed in an enterprise environment.
  • 2+ years experience as IT Supporter of MS Teams and a  good understanding of Skype for Business
  • Expertise in associated Microsoft 365 technologies such as Information barriers, Data Loss Prevention, and Cloud Voicemail
  • Well versed in integrating Teams & Skype for Business with other unified communications systems (chat, media, video, voice)
  • Ability to coordinate and collaborate with business application stakeholders and infrastructure teams to ensure successful upgrades, installations, or integration activities
  • Experience to convey technical concepts to individuals without prior technical knowledge or understanding of topics
  • Understanding of Graph API and Microsoft Teams Direct Routing would be an asset
  • Strong analytical skills with the ability to perform well under pressure
  • Fluent in English 
  • Analyse and deliver solutions on Microsoft Teams & Skype for Business platform components
  • Solutioning, technical delivery, L2, and syndication with multiple stakeholders and peer technical groups through detailed documentation & presentations
  • Deployment and support of Microsoft Teams & Skype for Business providing guidance
  • Functionality transition from Skype for Business to Teams
  • Skype for Business operational support
  • Teams Room Systems, Identify improvements, create business cases and conduct strategic planning exercises with senior stakeholders to develop roadmap and objectives, review current and proposed architecture to arrive at an agreed end-state solution
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7478

Applikationsmanager (80-100%)

Zürich
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden mit Sitz in Zürich, suchen wir einen erfahren Applikationsmanager (80-100%). In dieser spannenden Rolle sind Sie zuständig für die Einführung und Konfiguration der einzelnen Produkte zur Unterstützung der Kundenprozesse.
  • Mehrjährige Erfahrung als Applikationsmanager mit Fokus auf Management komplexer Applikationen
  • Sehr gutes IT-Knowhow in den Bereichen Konfiguration und Scripting oder Programmierung
  • Können komplexe fachliche Sachverhalte in nachhaltige Applikationslösungen überführen
  • Branchenkenntnisse im Bereich öffentliche Verwaltung, optimalerweise bei Organen der Rechtspflege, und/oder Fachkenntnisse im Rechnungswesen von Vorteil
  • Freude an Kundenkontakt und langfristiger Kundenbetreuung
  • Fliessend in Deutsch und Kenntnisse einer weiteren Landessprache (ital./franz.) in Wort und Schrift
  • Identifizieren neuer Anforderungen an der Lösung 
  • Planung und Begleitung der Umsetzung 
  • Verantwortlich für die Einführung und Konfiguration der Produkte zur Unterstützung der Kundenprozesse 
  • Leisten von Applikationssupport für das Produkt 
  • Mitarbeit bei Spezifikation, Test und Rollout von neuen Produkt-Releases 
  • Zuständig für die Konzeption und Durchführung von Benutzerschulungen
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7359

Senior .NET Entwickler (80-100%)

Luzern
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden mit Sitz in Luzern, suchen wir eine/n erfahrene/n Senior .NET Entwickler (80-100%). In dieser spannenden Rolle sind Sie zuständig für den Ausbau und Unterhalt der Entwicklungsumgebung und haben Berührungspunkte zur Unternehmensarchitektur.
  • Mehrjährige Berufserfahrung in der Softwareentwicklung mit C#, .NET und MS SQL
  • Hohe Affinität für Software Architektur wie auch der dazugehörigen Integration in die Enterprise-Umgebung
  • Knowhow in Open-Source Projekten
  • Ausgeprägte konzeptionelle Fähigkeiten kombiniert mit grosser Freude an komplexen Fragestellungen
  • Aufgestellte und innovative Persönlichkeit
  • Fliessende Deutschkenntnisse
  • Ausbau und Unterhalt der Entwicklungsumgebung
  • Weiterentwicklung der Basis-Komponente (Windows /.NET)
  • Unterstützung und Ausbildung der Entwicklerteams
  • Mitarbeit an von erstellten und verwendeten Open-Source Projekten
  • Mitwirkung bei der Solution-Architektur
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7442

Frontend Entwickler – E-Banking (80-100%)

Zürich oder St. Gallen
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Bankkunden in Zürich oder St. Gallen (wählbar) suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine/n erfahrene/n Frontend Entwickler – E-Banking (80-100%). In dieser spannenden Rolle sind Sie zuständig für die Entwicklung des E-Banking Frontend und gestalten das Kundenerlebnis mit.
  • 3+ Jahre Erfahrung als Frontend Entwickler mit Fokus auf Angular
  • Sehr gute Kenntnisse in Performance, Security, Accessibility, Responsive Web Design und UX/UI
  • Gute Kenntnisse mit HTML5, CSS3 und Javascript
  • Erfahrung in agiler Software-Entwicklung
  • Proaktiver Teamplayer mit Fähigkeit, Aufgaben aktiv und selbstständig anzugehen und aktiv Lösungen zu entwickeln
  • Belastbar mit Fähigkeit, kühlen Kopf zu bewahren in hektischen Zeiten und Arbeitsfristen einzuhalten
  • Fliessende Deutschkenntnisse
  • Entwickeln das E-Banking Frontend und Mitgestalten des Kundenerlebnis
  • Arbeiten in einem interdisziplinären Team und wenden agile Vorgehensweisen an
  • Unterstützen Projekte bei der Konzeption, Realisierung und Integration
  • Weiterentwickeln der bestehenden Frontendarchitektur
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7458

Head of Product Development

Zug
Perm
For a permanent position at our client‘s site, based in Zug, we are looking for an experienced Head of Product Development. In this challenging role, you will be responsible for creating and developing new products as well as improving existing ones. This includes conducting market research, collaborating with marketing, technical, and manufacturing specialists, and developing prototypes. 
  • 7+ years experience in innovative product development within a fast-paced environment
  • Proven experience as Head of Product Management, Product Engineer or in a related role with leadership experience
  • Solid engineering skills with excellent design knowledge of prototype design processes
  • Familiar with enterprise services and platforms, ideally with previous experience in IoT and Blockchain
  • Good know-how/usage skills of design software within an agile environment
  • Highly innovative person with problem-solving skills and a natural leader attitude 
  • Strong communication and stakeholder management skills
  • Fluent in English
  • Responsible for creating and developing new products and improving existing ones
  • Conducting market research, collaborating with marketing, technical, and manufacturing specialists, and developing prototypes
  • Leading a team of Product managers and reporting to the CTO
  • Creating and enhancing products that fill a niche in the market or allow their clients to remain competitive
  • Determining product specifications according to a number of various factors and use cases
  • Supporting the development and design activities by creating prototypes for products in development
  • Consulting market research materials and sales data to ensure that products are viable and competitive
  • Submitting proposals and designs for the evaluation by the project team and management before moving to the next stage
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