D E
Login About JOBS

Jobs

Category
  • Category
Region
  • Region
Mandatory Language
  • Mandatory Language
5734

Business Analyst - Credit Risk

Zürich
3+ Monts
For a project at our client ‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for an experienced Business Analyst - Credit Risk. In this role, you will be designing, reviewing and implementing new solutions and processes between Group risk control, Treasury and Finance.
  • 3 years' experience in risk control, quantitative modeling or risk analytics ideally with IT, finance or treasury experience
  • Good knowledge of risk methodology, quantitative analysis, treasury or finance related topics
  • Working experience in Credit Risks
  • Several years experience in financial risk management, CFA (Chartered Financial Analyst) is an advantage
  • Strong analytical, problem-solving and synthesizing skills
  • Able to work in teams across the globe and functions
  • Fluent in English, German would be a plus
  • Survey, analyze and evaluate processes, products and services within different areas (credit risk, methodology, central risk aggregation, treasury, finance)
  • Interacting with key stakeholders in these areas and managing the process to deliver new solutions. This includes design and implementation of solutions
  • Providing documentation of processes and business requirements
  • Supporting project management tasks
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

56151

Deutschsprachiger Digital Copywriter

Zürich
3 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden, einer internationalen Bank mit Sitz in Zürich, suchen wir einen motivierten Deutschsprachigen Digital Copywriter. Auch Berufseinsteiger sind herzlich eingeladen, sich für diese Stelle zu bewerben.
  • Ausgezeichnete Schreibkenntnisse mit ausgeprägten Grammatik- und Interpunktionskenntnissen in Deutsch
  • Klarer und prägnanter Schreibstil
  • Erfahrung im Schreiben für verschiedene Zielgruppen im Onlinebereich
  • Gute Kenntnisse verschiedener Branding Konzepte
  • Fliessende Deutschkenntnisse in Wort und Schrift (Level Muttersprache)
  • Schreiben von scharfen, klaren Kopien für verschiedene digitale Berührungspunkte, einschließlich Websites
  • Neuausrichtung der Kopie durch Klärung und Reorganisation bestehender Inhalte
  • Textbearbeitung für korrekte Grammatik, Rechtschreibung, Interpunktion, Stil und Markenrichtlinien
  • Korrekturlesekonzepte und Prototypen
  • Enge Zusammenarbeit mit Anwenderforschern und Interaktionsdesignern zur Realisierung von Konzepten von Stift- und Papierskizzen über mittelgroße bis hochpräzise Wireframes und interaktive Prototypen für eine Vielzahl von Geräten und Plattformen.
  • Unterstützung bei der Erstellung interaktiver Erfahrungen, die die Bedürfnisse und das Verhalten der Benutzer unterstützen.
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5730

Banking Administration Support - B2B

Zürich
3+ Monate
Für einen Projekteinsatz bei unserem Bankkunden in Zürich, suchen wir ab sofort einen mehrsprachigen Banking Administration Support - B2B.
  • Kaufmännische Berufsausbildung und vorzugsweise schon 2 – 3 Jahre Bankerfahrung im administrativen Umfeld
  • Grosses Interesse am globalen Finanz-Geschehen und Börsenumfeld
  • Hohe Teamfähigkeit, organisiert und proaktive Arbeitsweise
  • Fliessende Kenntnisse in Wort und Schrift in Deutsch und Englisch, Italienisch und Französisch von Vorteil
  • Unterstützung der Relationship Manager bei allen administrativen Tätigkeiten
  • Telefonische und schriftliche Beantwortung von Kundenanfragen sowie die interne Koordination mit anderen Abteilungen (Back Office etc.)
  • Überwachung und Einhaltung der Service Levels sowie die Durchführung entsprechender Qualitätskontrollen
  • Mutation von Kundendaten und Kontoeinstellungen
  • Erfassung neuer Kontoeröffnungsanträge sowie Einforderung fehlender Dokumenten und deren fortlaufende Überwachung
  • Abwicklung der Kundenzahlungen sowie Verarbeitung der Honorarbelastungen unserer Vermögensverwalter
  • Bearbeitung von Kontosaldierungen und Widerrufen von Verwaltungsvollmachten
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5731

Junior Relationship Manager - B2B

Zürich
3+ Monate
Für einen Projekteinsatz bei unserem Bankkunden in Zürich, suchen wir ab sofort einen mehrsprachigen Junior Relationship Manager - B2B.
  • Abgeschlossene Bankausbildung mit vertieften Wertschriftenkenntnisse
  • Sie haben die SIX Händlerlizenz erlangt oder sind bereit diese zu absolvieren
  • Hohe Selbstinitiative und Selbstständigkeit
  • Fliessende Kenntnisse in Wort und Schrift in Deutsch und Englisch, Französisch und Italienisch von Vorteil
  • Betreuung unserer anspruchsvollen Vermögensverwaltungskundschaft am Telefon und per E-Mail in deutscher, französischer, englischer und/oder italienischer Sprache
  • Bearbeitung des Tagesgeschäftes
  • Eingabe von Börsenaufträgen sowie Weiterleitung von nicht kotierten und nicht online handelbaren Wertschriften (Buy and Sell Orders)
  • Abklärung von Backoffice-Anfragen jeglicher Art
  • Vereinbarung und Wahrnehmung von beziehungsfördernden Geschäftsterminen
  • Betreuung von Kunden bei technischen Problemen
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5615

Digital Copywriter - English Native

Zurich
3 months
For a project at our clients' site, an international bank based in Zurich, we are looking for a motivated Digital Copywriter - English Native. In this role, you will be responsible for ensuring that the digital copy and content meets a high standard and follows digital best practices and plain language rules. Juniors are welcomed to apply for this role.
  • Excellent writing skills with strong grammar and punctuation expertise in English
  • Clear and concise writing style with the desired expertise in financial markets
  • Experience writing for various audiences
  • Experienced in online writing
  • Fluency in English spoken and written (native speaker)
  • Write crisp, clear copy for various digital touchpoints including websites
  • Reimagine copy by clarifying and reorganizing existing content
  • Edit copy for correct grammar, spelling punctuation, style and branding guidelines
  • Proof read concepts and prototypes
  • Collaborate closely with User Researchers and Interaction Designers to realize concepts from pen and paper sketches, through to medium to high fidelity wireframes and interactive prototypes aimed at variety of devices and platforms
  • Support the creation of interactive experiences that support users’ needs and behaviors
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5724

Java Fullstack Developer

Zürich
12 months
For a project at our client ‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for a Java Fullstack Developer.
  • Several years (5+) of experience implementing mission critical server-side application in core Java
  • Strong experience in highly available, multi-threaded low latency platforms and experience in Enterprise Integration Patterns (Spring integration, Apache Camel)
  • Good knowledge of Angular 5/6 and experience implementing web-based GUIs
  • Knowledge of messaging frameworks (Apache Kafka, Apache ActiveMQ) and experience with the latest versions of Java (Java 8 or later).
  • Experience in DevOps tools (Docker, Kubernetes, cloud & containerization technologies) and within building and testing tools (Jenkins, Maven/Gradle, JUnit, Mockito, GIT/Subversion)
  • Fluent in English
  • Implementation of new requirements, with a particular focus on scalability, architecture, stability, and quantitative modeling
  • Interaction with other developers, architects, quantitative investment professionals
  • Exposure to cutting-edge technologies and approaches for portfolio construction, trade recommendation, asset allocation
  • Creative environment in which technology is a key business value driver
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5732

Data/Business Analyst - Access Data Base

Zürich
3 Months
For a short-term project at our client‘s site, an international bank in Zurich, we are looking for a motivated Data/Business Analyst - Access Data Base. In this role, you will work closely with the development team and act as an interface between the Business and IT. You will mainly conduct information gathering activities such as surveying, analyzing and evaluating processes, products, and services, by using a variety of internal and/or external data.
  • 3+ years’ experience as a Business Analyst with a good technical understanding
  • Good knowledge of data analysis and handling large databases
  • Strong Process and Business Requirements documentation skills
  • Well versed using MS Excel, Access database knowledge would be a plus
  • Good communication skills and experienced interacting with different Stakeholders across the globe
  • Fluent in English, German is a plus
  • Information gathering activities such as surveying, analyzing and evaluating processes, products, and services, by using a variety of internal and/or external data
  • Determining required solutions and assisting in implementations
  • Documenting as is and to be processes and business requirements documents
  • Supporting project management tasks in the areas of quality control and project management
  • Coordinating the work of more junior analysts
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5728

Applikationsentwickler - Java / BPM (80% - 100%)

Zürich
6 Monate
Für einen Einsatz bei unserem Bankkunden in Zürich, suchen wir ab sofort einen Applikationsentwickler - Java / BPM.
  • 5+ Jahre Erfahrung in der Java Applikationsentwicklung und sehr gute Kenntnisse im Bereich BPM-Tools & -Notation
  • Erfahrung mit Camunda BPM von Vorteil
  • Gute Kenntnisse in JEE und SQL (Oracle)
  • Erfahren in der Mitarbeit in Projekten und Übernahme von Verantwortung der erstellten Lieferobjekte
  • Versiert im Einbringen von neuen technischen und methodischen Impulsen
  • Fliessende Deutsch Kenntnisse
  • Technische Konzeption, Analyse und Design von bankfachlichen Anforderungen
  • Technische Modellierung von bankfachlichen Business-Prozessen mittels BPMN Tool
  • Camunda inkl. Anbindung / Erweiterung des bestehenden Java-Backends
  • Implementation der Lösungen in die bestehenden eBanking Plattform
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5352

IT Service Desk Agent

Zürich
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden mit Sitz in Zürich, suchen wir eine/n IT Service Desk Agent. In diesem spannenden Umfeld leisten Sie umfangreichen 1st und 2nd Level Support für firmeninterne User, erfassen Incidents und Service Request und sind zuständig für deren Klassifizierung und Bearbeitung. Wir suchen flexible Mitarbeiter mit fundierten Kenntnissen der Microsoft Produktepalette.
  • Abgeschlossene Ausbildung als Informatiker EFZ
  • Erste Erfahrung im Bereich Servicedesk von Vorteil
  • Kenntnisse der Microsoft Produktepalette (Windows, Office, Outlook,)
  • Kenntnisse im Bereich Hardware (Notebook, Desktop)
  • Call-/Contact Center Erfahrung von Vorteil
  • Sehr schnelle Auffassungsgabe wird vorausgesetzt
  • Stilsicheres Deutsch in Wort und Schrift sowie gute Englischkenntnisse
  • 1st und 2nd Level Support in Deutsch und Englisch
  • Beraten und instruieren der Anwendenden über den sachgerechten Einsatz der angebotenen technischen und applikatorischen Mittel
  • Dokumentation von Lösungs- und Verfahrensprozessen
  • Übernahme von Qualitätssicherungsaufgaben (Quality Manager)
  • Prozessoptimierungen im Bereich der Incident- und Request Fulfilment Prozesse
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5676

Ruby Entwickler

Bern oder Zürich
6 Monate
Für einen Einsatz bei unserem Telekommunikationskunden in Bern oder Zürich, suchen wir ab sofort einen Ruby Entwickler. In dieser Rolle arbeiten Sie in einem interdisziplinären Team mit agilen Methoden wie Scrum oder Kanban und sind zuständig für die Entwicklung moderner Lösungen und das Design komplexer Systemarchitekturen.
  • Mehrjährige Erfahrung in der Software-Entwicklung mit Ruby und Elixir
  • Versiert mit Virtualisierung, Containerisierung wie Docker und Orchestrierung wie Kubernetes
  • Gute Kenntnisse im Umgang mit Micro- sowie Web Services oder Open Source Frameworks
  • Breites Fachwissen im Unix/Linux Umfeld
  • Vertraut mit agilen Prozessen und Methoden wie Scrum oder Kanban von Vorteil
  • Teamplayer-Qualitäten und eine hohe Kundenorientierung
  • Gute Deutsch und Englisch Kenntnisse in Wort und Schrift
  • Zuständig für die Entwicklung moderner Lösungen und das Design komplexer Systemarchitekturen mit Techniken wie Micro sowie Web Services oder Open Source Frameworks
  • Sicherstellung und Erweiterung der Stabilität der automatisierten Ansible- und Docker-basierten CI/CD
  • Die Container Platform zeitnah und qualitativ auf dem neusten Stand der Technologie zu halten
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5696

IT Business/System Analyst - Portal Solutions

Zürich
3 Months
For a project at our client ‘s site, an international insurance company based in Zurich, we are looking for an experienced IT Business/System Analyst - Portal Solutions. The BA will be working on are within the Commercial Insurance area, preferred domain knowledge should include International Program business, Policy and Claims, and Risk Engineering. To cover various projects within the digital area (for example enhancing the digital experience for the customer), you should have the following qualification:
  • 5 or more years working as a Technical BA in Financial Industries, preferably Insurances
  • Strong technical background is a must; affinity to digital / new technology space (how customers interact with the company)
  • Strong data analysis skills, performs testing and supports SMEs and project owners in the organization of UAT tests
  • Experience in process workflow and procedures documentation development (preferred tools: Visio, ARIS)
  • Worked on projects for various business communities/areas within the insurance sector
  • Fluent written and spoken English
  • Describes as-is/to-be models as part of the requirements elicitation process i.e.; process, data, workflow, application etc…
  • Performs testing and supports SMEs and project owners in the organization of UAT tests.
  • Make recommendations for the digital experience toward the client / new technology enhancements
  • Supports project manager in building business case, including cost/benefit analysis, risk assessment, project scope and development of a high level plan as it relates to portal solutions
  • Analyzes and manages requirement risk, traceability matrix and prioritizes requirements
  • Supports development of test plan, testing, implementation
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5723

Middleware Spezialist

Bern
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Bern suchen ab sofort eine/n erfahrene/n Middleware Spezialist. In dieser interessanten und vielfältigen Aufgabe bauen, integrieren und unterhalten Sie Open Source Middleware, Plattformen und Applikationen. Sie steuern, automatisieren und integrieren in einem hochkomplexen, heterogenen IT-Umfeld.
  • Mind. 3 Jahre Berufserfahrung als Middleware Spezialist mit ausgezeichneten Linux (RedHat) und EAI-Kenntnissen
  • Erfahrung mit Technologien und Applikationen wie Apache, Tomcat und J2EE rocken
  • Starke Scripting-Erfahrung mit Python, Bash, Shell, Perl and Ansible
  • Sie bringen zudem idealerweise folgende technische Skills mit: Reverse- und White- Proxy (Apache), SOAP (XML Gateway / WebSphere / Datapower)
  • Fliessend in Deutsch und Englisch
  • Erfassen der Bedürfnisse und Erwartungen von Auftraggebenden; Erarbeiten von Lösungsvorschlägen und Entscheidungsgrundlagen aufgrund der erfassten Anforderungen
  • Evaluieren von Hardware, Betriebs-, Standard-, Kommunikations- und Universal-Anwendungssoftware
  • Installieren, Generieren, Anpassen, Integrieren, Austesten und Freigeben neuer Hardware, Betriebs-, Universal- und Standardsoftware
  • Untersuchen der Auswirkungen neuer ICT-Komponenten auf bestehende Systeme
  • Unterstützen und Beraten der Systementwickelnden und -anwendenden bei systemtechnischen Fragen
  • Definieren und/oder Erstellen von Systemsicherungsmassnahmen und Checklisten für das Change- und Problemmanagement
  • Realisieren von Konzepten für Tuning- und Performance-Aufgaben sowie zur Feststellung und Behebung/Überbrückung von Fehlerzuständen
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5679

SCCM Spezialist – Client Management

Zürich
3 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden mit Sitz in Zürich, suchen wir ab sofort einen SCCM Spezialist – Client Management.
  • 5 Jahre Erfahrung in grösseren IT-Umgebungen (Fachbereich Client Management)
  • Sehr gute Kenntnisse in den Bereichen Microsoft Client Betriebssystemen und Microsoft SCCM
  • Bestens vertraut mit Software Verteilsystemen und der Softwarepaketierung sowie dem Release für Applikationen
  • Erfahrung mit Client und Requirements-Engineering, sowie Administration von Active Directory
  • Strukturierte und methodische Arbeitsweise
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Betriebssicherstellung in den Bereichen Client Systeme, Software Verteilsysteme und Applikationen
  • Kontinuierliche Weiterentwicklung der verantworteten Services sowie der eingesetzten Lösungen und Technologien
  • 2nd und 3rd Level Support bei Incident, Service Requests und Change Prozessen
  • Umsetzung von Business Anforderungen im Bereich Client Management
  • Abklären und Beheben von fehlerhaften Systemzuständen
  • Koordination von IT Dienstleistern / Lieferanten
  • Installieren, Anpassen, Integrieren, Austesten und Freigeben neuer Hardware, Betriebs-, Universal- und Standardsoftware
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5650

Requirements Engineer - SWIFT / ISO 20022

Zürich
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden, einer Finanzgesellschaft mit Sitz in Zürich, suchen wir einen erfahrenen Requirements Engineer - SWIFT / ISO 20022.
  • Min. 2 - 5 Jahre relevante Berufserfahrung als Requirements Engineer mit starkem technischen Background
  • Fundierte Kenntnisse von ISO 20022, Swift Messaging sowie im Zahlungsverkehr- und Treasury-Geschäft
  • Ausgezeichnete Modellierungsfähigkeiten, um Anforderungsinformationen grafisch darzustellen
  • Umfangreiche Erfahrung in der Auswertung von Informationen (Multi-Source), Abgleich von Konflikten und Aufgliedern komplexer Informationen
  • Starke organisatorische und zwischenmenschliche Fähigkeiten mit gutem Verhandlungsgeschick
  • Hands-on und serviceorientierte Persönlichkeit mit ausgeprägten technischen und analytischen Fähigkeiten und systematischer Herangehensweise
  • Fliessend in Deutsch und Englisch
  • Zusammenarbeit mit dem Projekt-, Produkt- und / oder Programmmanager um die Vision des Produkts und den Umfang des Projekts zu dokumentieren
  • Ermitteln von Anforderungen mithilfe von Interviews, Dokumentenanalysen, Anforderungsworkshops, Storyboards, Standortbesuchen, Beschreibungen von Geschäftsprozessen, Anwendungsfällen, Szenarien, Ereignislisten, Geschäftsanalysen, wettbewerbsfähigen Produktanalysen, Aufgaben- und Workflow Analysen
  • Schreiben von klaren und prägnanten Anforderungsspezifikationen nach Standardvorlagen
  • Übersetzen von Geschäfts- und Benutzeranforderungen in funktionale Anforderungen (Spezifizierung in angemessenem Detaillierungsgrad)
  • Darstellen von Anforderungen mithilfe alternativer Ansichten z. B. Analysemodellen (Diagramme), Prototypen oder Szenarien
  • Analyse und Überprüfung der Leitungsanforderungen zur Sicherstellung, dass die Anforderungen vollständig, konsistent, prägnant, verständlich, nachvollziehbar, durchführbar, eindeutig und überprüfbar sind und den Standards entsprechen
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5726

Cloud Engineer - Azure / Power Shell

Bsel
6 months
For a project at our client‘s site, an international bank in Basel, we are looking for a Cloud Engineer - Azure / Power Shell.
  • 3+ years of experience in configuring, deploying, and running cloud-based infrastructure (Azure preferred)
  • Experience in automation/configuration management (Infrastructure as Code) and with code and script languages (PowerShell/Terraform preferred)
  • Knowledge of Windows-based environments, PaaS (Docker and Kubernetes)
  • Knowhow of DevOps and Agile principles and best practices
  • Background in the financial industry or similar strongly regulated environment
  • Fluent in English (German is a plus)
  • Configure, test, roll out and automate cloud-based systems
  • Ensure a secure infrastructure environment as well as production stability and performance
  • Analyse outages and defective states, initiating and monitoring measures to remedy them
  • Collaborate with cross-functional teams to work towards global IT solutions
  • Advise our development teams in building software that is easy to run, monitor and fix
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5701

Mehrsprachige Kundenberater Online Banking Support (60 - 100%)

Zürich
12 Monate
Für ein längerfristiges Projekt ab Dezember bei unserem Bankkunden in Zürich suchen wir mehrere Mehrsprachige Kundenberater Online Banking Support. In dieser Funktion übernehmen Sie die Betreuung von Privatkunden im Online und Mobile Banking hinsichtlich des Secure Sign (Neues Sicherheitsverfahren). Sie werden im Rahmen einer Task Force in das Aufgabengebiet eingeführt und erhalten eine umfangreiche Schulung.
  • Kaufmännische oder gleichwertige Ausbildung, auch Quereinsteiger sind erwünscht
  • Fliessend in Deutsch und Französisch sowie gute Englischkenntnisse. Italienisch und jede weitere Sprache ist von Vorteil
  • Call-/Contact Center Erfahrung von Vorteil
  • Gute PC Anwenderkenntnisse
  • Freude an telefonischem Kundenkontakt
  • Sehr schnelle Auffassungsgabe wird vorausgesetzt
  • Hohe Kundenorientierung und Qualitätsbewusstsein
  • Kommunikative, zuverlässige und belastbare Persönlichkeit
  • Telefonische Betreuung der Online Banking Kundschaft hinsichtlich Login Anfragen
  • Beratung der Kunden bei Fragen zum Online Banking
  • Technischer Support im Bereich Secure-Sign und Online Banking
  • Beratung für allgemeine Kundenanfragen
  • Identifikation der Bankkunden und Einhalten des Bankkundengeheimnisses
  • Allgemeine administrative Tätigkeiten
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5617

Data Analyst - Credit Risk Data Application / SQL

Bellinzona
12 months
For a project at our client ‘s site, an international bank based in Giubiasco, Ticino, we are looking for an experienced Data Analyst - Credit Risk Data Application / SQL (5617) In this role, you will work on application development projects in the Credit Risk Domain. The project is centered around an application that sources data from various source systems, transforms and integrates that data from multiple sources and then make it available, via several different natures of the interface, to other systems.
  • 6+ years of experience as Data Analyst within requirements engineering in application development projects, with banking or financial industry background
  • Competent at using SQL to query and analyze data from a database, strong experience in data modeling
  • Great understanding of architecture diagrams (mostly UML class diagrams)
  • Credit risk domain know-how would be nice to have
  • Fluent written and spoken English
  • Analyze requirements to identify data sources, evaluate data suitability and quality
  • Identification and documentation of requirements for new data feeds and data feed changes
  • Document and specify mapping and transformation of data from inbound data feeds into the application data model as well as document and specify data extracts and reports
  • Ensure that specified requirements are transmitted entirely and correctly to the development and test team members by writing clear and detailed functional and non-function requirements specifications
  • Support developers and testers by resolving business issues that come up during the technical implementation and testing phase
  • Develop functional area expertise with business engineering process standards, tools (Subversion, JIRA, Enterprise Architect, HP Application Lifecycle Management etc.) and techniques
  • Provide subject matter expertise to support the development and validation of quality assurance, application architecture, testing and other project deliverables
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5725

Core Java Developer - Garbage Collection / Multithreading

Bellinzona
12 Months
For a long-term project in Ticino - the Italian speaking part of Switzerland - we are looking for a Core Java Developer - Garbage Collection / Multithreading.
  • 3+ years’ experience as a core Java developer (Java 6,7 preferably 8)
  • High-level experience with low latency platform
  • In-depth knowledge of Garbage Collection and Multithreading
  • 3 years of Database experience (Sybase or SQL preferred) as well as experience with common Java frameworks e.g. Spring
  • Experience with all phases of the systems development lifecycle
  • Demonstrable experience of good OO design and programming
  • Experience with UNIX (Linux / AIX / Solaris)
  • Willingness to provide application support to Front Office and Risk Management business clients as well as non-Swiss-based team members
  • Business knowledge of Credit Risk and Financial products – specifically FX and OTC derivatives products
  • Experience in C++ would be advantageous
  • Fluent in English
  • Modify existing software to correct errors, allow it to adapt to new hardware, or to improve its performance
  • Analyze user needs and software requirements to determine feasibility of design within time and cost constraints
  • Coordinate software system installation and monitor equipment functioning to ensure specifications are met
  • Design, develop and modify software systems, using scientific analysis and mathematical models to predict and measure outcome and consequences of design
  • Analyze information to determine, recommend, and plan computer specifications and layouts, and peripheral equipment modifications
  • Obtain and evaluate information on factors such as reporting formats required, costs, and security needs to determine hardware configuration
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5721

System Administrator - Storage / MetroCluster

Bern
6+ months
For a project at our clients' site in Bern, we are looking for a System Administrator - Storage / MetroCluster.
  • Minimum of 8 years of system administration experience within storage area networking with NetApp
  • Strong knowledge with MetroCluster, CDOT and 7Mode OS, protocols FC, NFS, CIFS, ISCSI, FCOE, Brocade and Cisco SAN switch management, Snapmanager, DFM
  • Minimum of 5 years in backup and disaster recovery (DR) planning
  • Well versed in server virtualization and storage resource management
  • Good knowhow with Cisco UCS and minimum of 2 years’ experience with tape libraries & backup software, including Commvault
  • Fluent in English, German is a strong plus
  • Design and configure storage networks
  • Design and implement enterprise infrastructure technology solutions
  • Creating and improving new and existing processes
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5320

SQL Database Administrator

Bern
6+ months
For a project at our client‘s site in Bern, we are looking for an experienced SQL Database Administrator.
  • 5-6 years experience as SQL DBA
  • Very good practical knowledge of planning, implementation and administration of SQL databases
  • Extensive experience of different backup/ restore and disaster recovery solution
  • Expert level experience of administering large databases in mission critical environment
  • In depth understanding of the Microsoft SQL Server best practices
  • Knowledge of the SQL Server Storage design and its best practices
  • Good communication skills, strong teamwork and organization skills
  • Knowledge on ITIL processes
  • Willing to work in 24/7 environement
  • Fluent in English, German skills are beneficial
  • Install and configure high availability and disaster recovery environments
  • Manage migration, upgrades and patches planning as required while maintaining each environment
  • Administer SQL Server Production Database
  • Handle migration & up-gradation of end to end environment and Database
  • Installing, Configuring database servers
  • Troubleshoot SQL Server production issues
  • Clustered configuration, mirroring and log shipping management
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5571

Windows Applikations-Integrator

Luzern
12 Monate
Für ein Projekt unserem Kunden, einer internationalen Bank mit Sitz in Luzern, suchen wir eine/n erfahrene/n Windows Applikations-Integrator. Dies ist eine interessante Position, um eine Win/.Net-Software zu integrieren, zu warten und zu unterstützen. Zudem haben Sie die Möglichkeit, an globalen Projekten teilzunehmen und mit vielen verschiedenen Stakeholdern zusammenzuarbeiten.
  • Ausgewiesene Erfahrung in der Integration von Windows Applikationen
  • Praktische Erfahrungen in der serverseitigen Bereitstellung (.Net, IIS, etc.)
  • Funderte Kenntnisse in
  • Paketierung von Windows Applikationen und Konfiguration
  • REST Web-Services
  • Continuous integration tools (vorzugsweise Jenkins oder DevOps)
  • Sehr gute Kommunikationsfähigkeiten und eine selbstständige Arbeitsweise
  • Fliessend in Englisch und gute Deutschkenntnisse
  • Verwaltung von Installation, Wartung und Upgrades einer .NET-Applikation auf Windows-Servern
  • Technische und funktionale Analyse von Problemen in Anwendungen, Protokollen, Datenbanken usw.
  • Kommunikation von aktuellen Themen und Problemen an andere Teams
  • Kontinuierliche Verbesserung des Bereitstellungsprozesses, um eine automatisierte und erfolgreiche Promotion zu ermöglichen
  • Dokumentsystem-Infrastruktur für Anwender, Support, Berater und Entwickler
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5719

Financial Accountant and Analyst - Insurance

Zürich
6 months
For a project at our client‘s site, an insurance company in Zurich, we are looking for a Financial Accountant and Analyst - Insurance. The accounting team at our client is involved in implementing the new IFRS 17 standard. In order to support business as usual activities while project teams are involved in transformational aspects of the business, we need project-based, long-term support.
  • Completed university degree in economics and qualified accountant/analyst
  • At least 5 years’ work experience in a practical financial accounting/analyst position (preferably in the insurance industry)
  • Great technical affinity with knowledge of SAP systems
  • Communicative with pragmatic approaches to problem-solving
  • Strong communication skills in English
  • Support BAU activities in accounting
  • Support project teams in the implementation of IFRS 17
  • Work with the client to create pragmatic solutions to their financial accounting, process and systems challenges
  • Partner with key stakeholders to provide accounting expertise and to deliver financial information and analysis to support operational decision making as required
  • Perform ad-hoc management related requests and analysis.
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5718

Junior Actuarial Analyst

Zürich
6 months
For a project at our client‘s site, an insurance company in Zurich, we are looking for a Junior Actuarial Analyst. In this role, you will be supporting the actuarial assumptions, leading developments to regular reporting processes (reserving and MCEV), as well as supporting the implementation of senior analysts on the IFRS 17 project. This is an excellent opportunity to gain exposure to a wide range of actuarial work.
  • Partially qualified actuary (e.g. SAV, DAV, SOA, FIA)
  • At least 2 years’ work experience gained in life insurance or reinsurance with strong analytic/numerate background
  • Experience with pricing and/or valuation of life and disability protection products
  • Good understanding of key financial reporting standards (IFRS, local stat., MCEV, risk analysis)
  • Expert knowledge of Excel, VBA, and Access
  • Strong communication skills in English, German is an advantage
  • Developing actuarial assumptions
  • Monitoring experience vs. expectations
  • Increasing the efficiency and improving the control environment of regular reporting processes (MCEV, SST, IFRS)
  • Supporting the underwriting and pricing functions
  • Performing and documenting related controls
  • Support the IFRS17 project
  • Drive improvements to data quality
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5710

Financial Controller/-in

Winterthur
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden in Winterthur suchen wir eine/n Financial Controller/-in.
  • Höhere Ausbildung / Universitätsabschluss in Betriebswirtschaft, Finanzen, Controlling oder ähnlichem
  • Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Controlling, bestens vertraut mit den gängigen Finanzprozessen in dieser Rolle
  • Erfahrung in der Mithilfe beim Erstellen von Jahresabschlüssen und dem Verfassen von monatlichen Reports und Geschäftsberichten und Datenanalyse
  • Zuverlässige Persönlichkeit mit starken Kompetenzen in Planung und Organisation, Zeitmanagement, Problemlösung und Projektmanagement
  • Sehr gute Kenntnisse in Excel (Macros, Pivots), Kenntnisse in PowerBi von Vorteil
  • Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Erstellen von standardmässigen als auch von ad-hoc Finanz- und Controlling-Berichten und Auswertungen der gesamten Gruppe sowie derer Einzelgesellschaften
  • Ausarbeiten / Überarbeiten von diversen Reporting-Vorlagen an die Gesellschaften für deren Finanzberichterstattung an den Konzern für IST-Werte, Forecast und Budget
  • Sicherstellung des zeitgerechten Reportings der Gesellschaften an den Konzern
  • Inhaltliche und formelle Plausibilitätsprüfungen der eingereichten Be-richte und Reports
  • Erstellung von monatlichen Konzernabschlüssen sowie Konsolidierung von Forecast- und Budgetzahlen mittels SAP BO FC
  • Bereitstellung des Zahlenmaterials im konzernweiten MIS FIT
  • Stammdatenpflege in SAP BO FC und FIT nach Vorgabe des direkten Vorgesetzten resp. Group CFO; Unterhalt und Weiterentwicklung des Reporting-Tools mit Indischem Partner
  • Mitwirkung bei der Erstellung des konsolidierten Jahresabschlusses nach Swiss GAAP FER
  • Mitwirkung beim Verfassen des Geschäftsberichtes
  • Mitarbeit und Führen von Finanz- und Controlling-Projekten
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5711

Junior Frontend Developer

Zürich
3 months
For a project at our client‘s site, an international bank based in Zürich, we are looking for a motivated Junior Frontend Developer. In this role, you will implement User-Friendly UI based on existing requirements and map and design the user journey of the applications.
  • 1-3 years of software development experience with a focus on Slate UI development (Palantir Foundry) or Intuitive frontend development experience using javascript and React.js
  • University degree or similar education in information technology or information management
  • Another programming language is an asset, particularly Python and Databases (SQL)
  • Working experience in Agile teams, preferably SCRUM
  • Distinctive analytical thinking, well structured, solution-oriented, autonomous, proactive, flexible, able to work under pressure, communicative, insistent, responsible
  • Good English skills are a must, German is an asset
  • Development and maintenance of SCV front-end application (Slate: Palantir Foundry)
  • Implement User-Friendly UI based on existing requirements
  • Challenge existing requirements and suggest simpler implementations where possible
  • Map and design the user journey of the applications
  • Build with goal creating a scalable, maintainable, and highly efficient application
  • Building front-end by creating re-usable, customizable components (“templates”)
  • Documenting in the code to make it understandable for other users
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5712

Java Entwickler

Zürich
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Zürich, suchen wir einen motivierten Java Entwickler.
  • Langjährige Erfahrung in der Java Software Entwicklung
  • Ausgewiesene Erfahrung im Umgang mit Java 8 oder höher, Rest, HTML, CSS, JavaScript
  • Sehr gute Kenntnisse im Bereich Java EE, Deployment und Applikationsarchitekturen sowie im Einsatz von MySQL Datenbanken und Frameworks wie Spring, Hibernate etc.
  • Solide Kenntnisse mit WebServices und Client-Server-Architekturen
  • Bereitschaft im Team und mit agilen Methoden zu arbeiten
  • Belastbare und sozialkompetente Persönlichkeit mit schneller Auffassungsgabe und guten Methodenkompetenz
  • Fliessende Deutschkenntnisse
  • Unterstützen der internen Fachkräfte für die Realisierungsphase
  • Einbringen von neuen technischen und methodischen Impulsen
  • Übernahme von Verantwortung über die zu entwickelnden Lieferobjekte
  • Zuständig für die selbstständige Konzipierung von Java Architekturen
  • Anwenden agiler Entwicklungsmethoden (SCRUM)
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5708

SME / Senior Developer - Manufacturing Execution System

Zürich
3 months
For a project at our client‘s site, a pharmaceutical company based in Basel, we are looking for an experienced SME / Senior Developer - Manufacturing Execution System.
  • 5+ years’ experience in the position of Subject Matter Expert and/or Senior Developer, preferably in the pharmaceutical industry
  • Several years of MES experience (Development, testing and validation documentation)
  • Profound familiarity with MES Systems such as Werum PAS-X or others
  • Excellent exposure to pharma manufacturing systems and processes as well as project management
  • Deep knowledge of S88 model and S95 model are preferred
  • Experience in GXPs, GAMP. 21CFR part 11 etc. are assets
  • Fluent in English
  • Perform release cycle iteration (Qualify and Deploy GMT patch 2)
  • Preparation of CRQ for patches/hotfixes released by Product vendor
  • Create CRQ validation documents and coordinate with Internal IT, Site and Vendor team
  • Execution of IQ as well as closure of the CRQ
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5704

Network Engineer - Cloud / SNMP / Wireshark / PRTG

Zürich
Perm
For a permanent position at our client's site, an international company based in Zurich, we are looking for a Network Engineer - Cloud / SNMP / Wireshark / PRTG. This position will let you take on responsibility and lets you enjoy ever-changing challenges. You join the IT infrastructure team, where your expertise in IT networks and your technical genius can shine.
  • 3 years hands-on experience in handling various types of network technologies, protocols, equipment, concepts and architectures
  • Experience in managing global data centers and cloud environments
  • Work experience with network monitoring and troubleshooting tools, such as SNMP, Wireshark and PRTG
  • CCNP certification is a must, CCIE certification or similar knowledge is an advantage
  • Interest in cloud-based network services based on Azure (e.g. Virtual Network, Express Route, Network Watcher)
  • Team-player who works well under pressure and has exceptional organizational capabilities
  • Fluent in English, German is an advantage
  • Manage and support communication networks and services such as Nexus 7 and 5K, ASA as well as IPT
  • Develop future-oriented solutions in a cloud-oriented environment, currently based on NetApp SAN and Cisco UCS
  • Create and edit network design based on system/service requirements and defined standards
  • Maintain network facilities and ensure their performance and availability (currently Cisco)
  • Install, configure and document network components
  • Localize and correct error states
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5551

BI Data Expert / Engineer - SQL / Microsoft Products

Winterthur
Perm
For a permanent position at our client's site in Winterthur we are looking for a BI Data Expert / Engineer - SQL / Microsoft Products. We are looking for a BI Data Engineer with a strong background in data warehouse management to strengthen our client's Business Intelligence Competence Centre.
  • Multiple year experience in a similar role, expert knowledge in BI Data Engineering
  • Solid understanding of relational, non-relational, and multi-dimensional data models and systems
  • Strong experience in design and development of ETL/ELT solutions for Enterprise Data Warehouse, using Microsoft SQL Server Tools and Services
  • Excellent SQL skills and strong experience with XML, XPath, JSON, and Web API
  • Experience with Microsoft SQL Server administration
  • Experience in design and development of OLAP solutions, using SSAS, with working knowledge of DAX and MDX
  • Knowledge of .Net Framework and in programming in C# and/or .NET
  • Experience with visualisation, statistics, and machine learning is a plus
  • Fluent in English, German would be an advantage
  • Perform data collection, data cleansing and integration, and data retrieval
  • Design and develop highly scalable, end-to-end processes to consume, integrate, and analyse complex data from different data sources
  • Design, implement, deploy, and maintain a scalable, and sustainable enterprise data platform that supports a wide variety of data processing for business intelligence and analytics needs
  • Build and integrate robust data processing pipelines for enterprise-level business analytics
  • Employ strong engineering mind-set in design and development automated monitoring, alerting, and self-healing features
  • Work in a collaborative environment - meetings, iterative development, and design and code review sessions
  • Follow enterprise data standards and participate in the definition and improvement
  • Help resolve data issues, troubleshoot system problems, and as needed, assist other staff with reporting, debugging data accuracy issues, and other related functions
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5090

1st Level Supporter

Bern
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden, ein IT-Unternehmen in Bern, suchen wir ab sofort eine/n erfahrene/n 1st Level Supporter.
  • Absolvierte technische, Detailhandel oder kaufmännische Ausbildung, vorzugsweise IT Branche
  • Erfahrung im Bereich Kundendienst, Helpdesk, Service Desk oder Call Center
  • Kunden- und Serviceorientierte Persönlichkeit mit einer ausgeprägten Kommunikationsfähigkeit
  • Hohe Anwenderkenntnisse mit den Microsoft Office Produkten
  • Bereitschaft für Einsätze im Schichtbetrieb (24/7)
  • Fliessendes Deutsch und Englisch sowie gute Französischkenntnisse
  • Hochstehender First-Level-Support via Telefon und Mail
  • Ticketbearbeitung nach definierten Prozessen inklusive SLA-relevanter Kommentare eröffnen
  • Verantwortlich für die Entgegennahme und Beantwortung von Reklamationen unter Einbezug der nötigen internen Stellen
  • Bei Bedarf Unterstützung des Teamleiters bei der Verrichtung administrativer Arbeiten.
  • Customer Services Knowledge Database Dokumentation für den alltäglichen Support selbständig aktualisieren
  • Informiert umgehend die verantwortlichen Stellen betreffend Abweichungen in seinem Arbeitsbereich, z.B. bei technischen Problemen, Qualitätsmängel bei Produkten, Kundenunzufriedenheiten sowie Veränderungen der Stammdaten
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5338

Service Desk Engineer - 2nd Level

Bern
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden, ein IT-Unternehmen in Bern, suchen wir eine/n Service Desk Engineer - 2nd Level. In dieser spannenden Rolle als Service Desk Engineer stehen Sie in direktem Kundenkontakt und sind verantwortlich für die Abwicklung von Kundenanfragen. Sie arbeiten eng mit der Entwicklung und den Projektteams zusammen.
  • Abgeschlossene Ausbildung als Informatiker und mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Kundendienst / Help Desk / Service Desk
  • ITIL Grundkenntnisse
  • Hohe Serviceorientierung und professioneller Umgang mit Kunden
  • Ausgeprägte kommunikative Fähigkeiten
  • Anwendungssicher mit Microsoft Office Programmen
  • Bereitschaft für Einsätze im Schichtbetrieb (24/7)
  • Fliessend in Deutsch und Englisch, Französischkenntnisse von Vorteil
  • 2nd-Level Support im Bereich Cisco Collaboration Technologien
  • Unterstützung im 1st-Level Support
  • Eröffnung von Problem-Cases bei komplexen Incidents gemäss Problem Management Prozess
  • Richtlinienkonforme Rapportierung gegenüber Kunden and Partnern
  • Mitarbeit in fach- und funktionsübergreifenden Projekten
  • Selbstständiges Aktualisieren von Dokumentationen für den alltäglichen Supports
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5654

Data Management Experte/in - DAMA / Data Governance / Metadata

Zürich
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden, einer Bank mit Sitz in Zürich, suchen wir eine/n erfahrene/n Data Management Experte/in - DAMA / Data Governance / Metadata.
  • Mehrjährige Erfahrung im Bereich Data / Information Management (DAMA), in komplexen IT Landschaften und globalen Unternehmungen
  • Erfahren im Meta Datenmanagement mit besonderem Fokus auf die DAMA Funktionalitäten
  • Erfahrung mit Data Governance (Organisation, Rollen, RACI, querschnittliche Prozesse)
  • Kenntnisse in der Datenarchitektur sowie in der Fachlichen Datenmodellierung (assoziative vs. kompositive Datenmodellierung)
  • Verständnis der Zusammenhänge zwischen Geschäftsprozessen, Capabilities, Rollen und Geschäftsobjekten (inkl. Attributen)
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse
  • Erarbeitung und Verbesserung von Konzepten, Richtlinien und Vorgaben für das Daten Governance zur strategischen Diskussion mit den Business Stakeholdern
  • Erarbeitung von Konzepten, Grundlagen und Empfehlungen für das Metadaten Management als Basis für ein gesamtheitliches Informationsmanagement
  • Formulierung und Durchsetzung von Roadmaps in Bezug auf Daten Governance und Metadaten Management
  • Vertretung des Informationsmanagements in Projekten bei der Problemanalyse und Erarbeitung von Fachkonzepten
  • Enge Zusammenarbeit mit den IT Enterprise Architekten, IT Sicherheit und Legal & Compliance
  • Beratung der Business- und IT Stakeholder zu unternehmensweiten Fragestellungen zu Daten Governance und Metadaten Management im Sinne eines "Trusted Advisors"
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5044

Kundenberater im Bereich Online Banking

Zürich
12 Monate
Für ein längerfristiges Projekt bei unserem Bankkunden in Zürich suchen wir ab sofort mehrere mehrsprachige Kundenberater im Bereich Online Banking. In dieser Funktion übernehmen Sie die Betreuung von weltweiten Privatkunden im Online und Mobile Banking. Sie werden vollumfänglich in diesen Bereich eingearbeitet und geniessen eine intensive Ausbildung im Bereich Bankenprodukte und Sicherheitsverfahren. Wir begrüssen Bewerbungen von sprachgewandten Quereinsteigern mit einer Affinität zur IT (Internet und Smartphones).
  • Fliessende Deutsch-, Französisch- und Italienischkenntnisse, jede weitere Sprache ist von Vorteil
  • Abgeschlossene Lehre oder Mittelschule
  • Erfahrung in einem Call- oder Contact-Center ist von Vorteil
  • Digital Native und sehr gute PC und Mobile Anwenderkenntnisse
  • Freude an telefonischem Kundenkontakt
  • Betreuung der Bankkunden im Bereich Online Banking
  • Allgemeine administrative Tätigkeiten
  • Besuch von Weiterbildungen im Bereich Online und Mobile Banking
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5690

.NET Entwickler mit MS Dynamics

Zürich
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Zürich suchen wir eine/n erfahrene/n .NET Entwickler mit MS Dynamics. Sie arbeiten in einem agilen Team welches u.a verantwortlich ist für Erweiterung der Dynamics Lösung. Sie unterstützen im Software Engineering um die hohe Last an anfallenden Tasks zu bewältigen.
  • Langjährige Erfahrung in der Software Entwicklung mit .NET, vorzugsweise in der Finanzbranche
  • Erfahrungen mit Dynamics CRM/365, CRM 2016 (nicht tiefer) und Einführungen in Dynamics CRM/365 online
  • Gute Kenntnisse in Javascript
  • Hohe Teamfähigkeit und Belastbarkeit
  • Drive, Resultate herbeizuführen
  • Fliessend in Deutsch und Englisch
  • Personelle Unterstützung im Bereich .Net Entwicklung Dynamics CRM/365
  • Entwicklung und Testen von Softwarekomponenten
  • Support bei der Einführung von Microsoft Dynamics CRM 365 in die Produktion
  • Dokumentation von Konfiguration und Prozessen
  • Konzeption und Entwicklung von Plug-Ins und Workflows für Microsoft Dynamics CRM
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5446

Quant Developer - Trading Applications .NET C# / SQL

Zürich
12 months
For a project at our client‘s site, an international bank based in Zurich, we are looking for an experienced Quant Developer - Trading Applications .NET C# / SQL. You will be supporting the development team to overcome the challenge of changing requirements related to the in-house trading applications.
  • Deep understanding of mathematical modeling and working directly with Quants
  • Strong skills in OOP, .NET C# 4.5 or above, LINQ, multi-threading
  • Good DB design and SQL knowledge including SQL Server 2008 or above
  • Requirements engineering/Business Analysis skills
  • Understanding in test-driven development as well as Agile/Scrum experience
  • Experience working with Web technologies: Asp.Net MVC & Web API, JavaScript (jQuery, angular, knockout, …) is a plus
  • Good oral/written communication, positive and proactive team attitude
  • Good spoken and written English, German is a plus
  • Working independently and as part of a small team in an agile environment, under the guidance of the tech lead
  • Developing analytical components in a prototyping environment
  • Enhancing existing functionalities and designing/implementing new features following coding best practices
  • Taking part in extending the testing framework and maintaining/improving unit tests
  • Understanding the business specifications, converting requirements into technical solutions
  • Supporting the Production Environment and the end-users
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5658

Junior Risk Reporting Spezialisten - VBA

Zürich
6 Monate
Für ein Projekt bei unserem Kunden, einer internationalen Bank mit Sitz in Zürich, suchen wir ab sofort einen Junior Risk Reporting Spezialisten. In dieser Rolle implementieren Sie die Automatisierung des Reportings und unterstützen verschiedene Projekte und Aufgaben der Risikoüberwachung.
  • Erfahrung als Data- oder Reporting-Analyst mit Know-How in Reporting und Reporting-Automatisierung im Bereich Financial Services / Operations
  • Gute Kenntnisse mit Microsoft Office, insbesondere in Excel (Pivot Tables und Basic VBA) und in Access
  • Erfahrung in der Prozessautomatisierung zwischen Microsoft Office-Anwendungen von Vorteil
  • Ausgeprägtes analytisches Denken mit starken kommunikativen Fähigkeiten
  • Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse
  • Erstellung von Operational Risks Reports für das Group Operations Senior Management nach Arbeitsanweisungen
  • Überwachung und Analyse vordefinierter Risikoindikatoren
  • Kontinuierliche Verbesserung bestehender Berichte
  • Automatisierung der Berichtsprozesse
  • Prozessdokumentation
  • Einsatz von Operational Risk Management Tools und Unterstützung von Fachanwendern
  • Enge Zusammenarbeit mit allen Schnittstellenbereichen innerhalb der Geschäftsbereiche
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5464

VMWARE NSX Engineer

Bern
6+ Months
For a project at our client ‘s site in Bern, we are looking for an experienced VMWARE NSX Engineer.
  • 5+ years of relevant experience as a senior VMware, Hyper Converged, hybrid cloud infrastructure
  • 4-7 NSX Design, Deploy, Install, Configure, Manage & operations support experience
  • Minimum 2 years Server, storage, database, network & security fundamental knowledge
  • Strong knowledge in engineering secure networking technical solutions for the USCB within a Virtualized environment using VMWare NSX
  • Profund knowledge of Microsoft Windows Server software, Windows Terminal Services, Citrix Presentation Server, Microsoft Exchange/Outlook, Microsoft Active Directory, Redhat Linux, SharePoint, IIS
  • Experience in native cloud, container, API, micros service applications environments and implementing global security related projects
  • Understanding of LAN topology, routers, hubs, switches, firewalls and network protocols and services, including WAN/Frame Relay/MPLS, TCP/IP, DNS, WINS, DHCP, SMTP, SNMP, etc.
  • Supporting the operations and maintenance of the VMware virtual infrastructure, including, but not limited to, vCenter Server Appliance, vRealize Operations Manager (vROps), vRealize
  • Automation (vRA), vRealize Orchestrator (vRO), vRealize Business, ESXi, Update Manager and NSX
  • Developing VMware vCenter and vROps reports for performance, troubleshooting and capacity planning
  • Developing custom blueprints and workflows using NSX, vRA and vRO to automate and simplify tasks
  • Provisioning and cloning virtual machines and server appliances as needed.
  • Maintaining and restoring virtual machine "backups" and snapshots
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5508

Systems Engineer - 2nd-Level Support

Zug
Perm
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Zug, suchen wir eine/n Systems Engineer - 2nd-Level Support. In dieser Rolle sind Sie unter anderem zuständig für die Entgegennahme und die Bearbeitung von Störungen, Fragen und Änderungswünschen; telefonisch, wie auch über das Ticketsystem.
  • Mehrjährige Berufserfahrung im 2nd-Level Support und Systems Engineering mit Abgeschlossener IT- Ausbildung
  • Weitgehende Kenntnisse von Hardware (Server / Clientumgebungen) sowie Microsoft Windows Server / Clients und Active Directory
  • Tiefgehende Erfahrung mit Citrix und Microsoft RDS
  • Versiert im Umgang mit Virtualisierungs Tools wie VMware und Hyper-V
  • Gute Kenntnisse mit Netzwerken (Firewall / Switch / Security) sowie SQL, SCCM und Skype for Business
  • Idealerweise Kenntnisse in Exchange, Monitoring/Überwachung (PRTG) und Veeam
  • Offene Persönlichkeit mit guten Kommunikations- und Koordinationsfähigkeiten
  • Analytische, strukturierte Vorgehensweise
  • Fliessende Deutschkenntnisse und gute Englischkenntnisse
  • Erfassung, Klassifizierung und Bearbeitung von umfangreichen Service- und Change-Requests sowie Informationen im Ticketsystem
  • Instandhaltung, Wartung, sowie Konfigurationen auf unseren Kundenumgebungen / Cloud Umgebung
  • Mitarbeit in kleineren Projekten
  • Übernahme von Pikettdienst im Rotationsverfahren
  • Unterstützung des Verkaufsteams im Bereich Pre- und After-Sales Themen und Support
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5506

Senior System Engineer / Technologiespezialist

Zug
Perm
Für ein Projekt bei unserem Kunden in Zug, suchen wir eine/n Senior System Engineer / Technologiespezialist. In dieser Rolle betreuen und warten Sie komplexe Kundensysteme, u.a. Betrieb und Administration von Office 365, Azure, Windows Server und virtuelle Umgebungen.
  • Ausgewiesene Erfahrung in der externen Kundenbetreuung sowie mit KMU Projekten
  • Mehrjährige Erfahrung im Bereich Office 365, Azure, Microsoft Client/Server-Infrastrukturen und Virtualisierung (VMware und Citrix Infrastrukturen)
  • Kenntnisse von SharePoint sowie Zertifizierung(en) im Bereich Microsoft und VMware/Citrix von Vorteil
  • Abgeschlossene Informatiklehre oder gleichwertige Grundausbildung
  • Führerausweis der Kategorie B, Reisebereitschaft im Grossraum Zentralschweiz / Zürich
  • Sehr gute Deutsch- und gute Englischkenntnisse
  • Selbstständige Beratung von KMU-Kunden und Unterstützung rund um das Thema «digital erfolgreicher arbeiten»
  • Erstellung von technischen Konzepten sowie erfolgreiche Umsetzung von kundenspezifischen Projekten
  • Verinnerlichen des iTrust-Effizienz-Ansatz und stetige Weiterentwicklung dessen aus technologischer Sicht
  • Auseinandersetzung mit modernsten Technologien (herstellerunabhängig)
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

5497

Junior Consultant - Identity Management

Zürich
Perm
Für eine Festanstellung bei unserem Kunden in Zürich, suchen wir eine/n Junior Consultant - Identity Management. In dieser spannenden Rolle analysieren Sie unter andrem kundenspezifische Anforderungen und erarbeiten lösungsrelevante Konzepte.
  • Abgeschlossene Informatiker Ausbildung mit Fach- oder Hochschulstudium oder erste Berufserfahrung im IT-Umfeld
  • Gute Kenntnisse in Identity Management, User Provisioning und Directory Services
  • Kenntnisse in Password Management, Single Sign-On (SSO), Audit & Compliance, Role Management und Web Development
  • Knowhow im Bereich von Scripting- und Programmiersprachen
  • Interesse und Begeisterung, sich in Identity Management Produkte einzuarbeiten
  • Ausgeprägtes analytisches Denkvermögen und sehr gutes Problemlösungsverständnis
  • Vertiefe Kenntnisse in der IT Security sind ein Plus
  • Fliessend in Deutsch
  • Planung und Implementierung von Identity Management (IdM)-Lösungen
  • Steuerung und Durchführung von IdM-Aufgaben
  • Umfassende Beratung und Realisierung anspruchsvoller Projekte bei Kunden vor Ort
  • Konfiguration und Programmierung kundenspezifischer Erweiterungen
  • Unterstützung der Kunden bei Problemen
Apply
Use the form below to apply for this job. Register here or to save your personal info and apply even faster.

Off to new destinations! Apply now directly online or contact our team on +41 44 485 44 99.

No results found. Try other filter criteria.